אודי זילברברג מונה למנכ"ל בנק לאומי שוויץ

זילברברג עובד בבנק לאומי זה 18 שנה; בתפקידיו האחרונים בבנק כיהן כראש האגף לבנקאות ישירה וראש אגף האשראי הפרטי בחטיבה הבנקאית

אודי זילברברג מונה למנכ"ל לאומי שוויץ - כך נודע ל"גלובס". דירקטוריון הבנק אישר אתמול (ג') את המינוי, וזילברברג ייכנס לתפקיד באוגוסט. זילברברג יחליף את אמנון זיידנברג, שכיהן בתפקיד במשך שש שנים. בתקופת כהונתו זיידנברג הוביל את רכישה בנק ספדיה, שמוזג ללאומי שוויץ.

זילברברג (בן 44) עובד בבנק לאומי זה 18 שנה. בתפקידיו האחרונים בבנק כיהן כראש האגף לבנקאות ישירה וראש אגף האשראי הפרטי בחטיבה הבנקאית.

זמן קצר לאחר מינויה של תמר יסעור לראש החטיבה הבנקאית, היא ביצעה שינוי מבני והטמיעה את פעילות הבנקאות הישירה באגף לקוחות ודיגיטל, שבראשו עומד סגן ראש החטיבה, אייל בירן. אמנם תפקידו של זילברברג התייתר, אך בלאומי לא רצו שזילברברג יעזוב את הבנק, ולכן הוחלט כי ימונה למנכ"ל לאומי שוויץ.

בפני זילברברג יעמדו לא מעט אתגרים. לאומי שוויץ נמצא בשנתיים האחרונות תחת חקירה של רשויות המס האמריקאיות, לצד כעשרה בנקים נוספים בשוויץ, בחשד לסיוע ללקוחות להעלמת מס. על רקע החקירה נשארה גליה מאור, לשעבר מנכ"לית בנק לאומי, בתפקיד יו"ר לאומי שוויץ.

תקופה מאתגרת

נוסף על כך, כל המערכת הבנקאית בשוויץ נמצאת בתקופה מאתגרת. בעבר הבנקים בשוויץ נחשבו איכותיים וחשאיים, מה שהביא לכניסת הון רוב ממדינות שונות, ואולם בעקבות החקירות של רשויות המס האמריקאיות נפגע מעמדם.

מטה לאומי שוויץ נמצא בציריך. לבנק גם סניפים בז'נבה ובלוגאנו. את 2012 סיים הבנק ללא רווח, לעומת רווח של 4 מיליון פרנק שוויצרי ב-2011. נכון לסוף 2012 עמד תיק האשראי של הבנק על 736 מיליון פרנק שוויצרי.