הדולר היציג נחלש ל-3.649 ש'; "אנו עדים כעת לתיקון ראשון"

האירו נחלש בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.785 שקלים ■ מחר יפורסם דוח התעסוקה בארה"ב, שעשוי להשפיע על המדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב

שוק המט"ח התאפיין היום (ה') בהתחזקות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש בכ-0.6% ושערו היציג נקבע על 3.649 שקלים, בעוד האירו היציג נחלש בכ-0.2% ל-4.785 שקלים. בשוק המט"ח העולמי הדולר נחלש קלות מול האירו ל-1.31 דולר, יציב מול הליש"ט ב-1.5406 דולר, ומתחזק קלות מול הין ל-99.17 ין לדולר.

בנק ישראל רכש 950 מיליון דולר בשוק המט"ח בחודש מאי. כך עולה מנתונים שפרסם היום הבנק. מתוך סך הרכישות, 230 מיליון דולר נרכשו במסגרת תוכנית הרכישות שנועדה לקזז את ההשפעה מהפקת גז בישראל על שער החליפין. מדובר בתוכנית שאמורה להימשך עד שנת 2018; השנה אמור בנק ישראל לרכוש 2.3 מיליארד דולר במסגרת תוכנית זו. יתרות המט"ח של ישראל גדלו ב-504 מיליון דולר בחודש שעבר ל-77.65 מיליארד דולר.

לדברי יוסי פרנק, מנכ"ל אנרג'י פייננס: "הבנקים הזרים ממשיכים להתעלל בשוק הישראלי ובוחנים את נכונות בנק ישראל להגן על שער המטבע. האוצר, מצידו, ממשיך לנהוג בהפקרות ולהסתכל על הנעשה מהצד ולא נרתם לתמיכה בבנק ישראל על ידי נקיטת צעדים משלימים, שהם ממש מחויבי המציאות לנוכח ההתרחשויות".

אתמול, נזכיר, הדולר נחלש בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.67 שקלים. האירו היציג ירד בכ-0.3% לרמה של 4.796 שקלים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "אנו עדים כעת לתיקון הראשון בדולר-שקל לאחר העלייה החדה שנוצרה לאחר שבנק ישראל הודיע על הפחתת ריבית והשקה של תכנית לרכישת דולרים". הם מציבים את רמת 3.65 שקלים לדולר כרמת מפתח מבחינה טכנית, ששבירה מתחתיה עשויה ליצור סחף שלילי כלפי מטה שיהיה קשה לבנק ישראל לבלום, ועל כן הבנק יעשה שימוש באמצעים שלרשותו כדי למנוע תרחיש שכזה.

מחר יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה החודשי, ועל פי התחזיות הוא צפוי להצביע על תוספת של 170 אלף משרות חדשות בחודש מאי. בשוק מעריכים, כי אם ייצא דוח טוב, הדבר עלול להניע את יו"ר הפדרל ריזרב ברננקי להפסיק את רכישות האג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש ובכך לחזק את הדולר. מנגד, דוח גרוע במיוחד עלול להוביל לכיוון ההפוך.