מניית היום: מזנקת ב-26% בעקבות קבלת פטנט בארה"ב

יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט: "הפטנט החדש מרחיב את הפורטפוליו הטכנולוגי של החברה, ומאפשר פיתוח מוצרים בעלי תכונות ייחודיות לתיקון רקמות, אשר מיועדים לשווקים הנאמדים במיליארדי דולרים בשנה"

חברת קולפלנט , העוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס חלבון אנושי המופק מצמחי טבק, דיווחה היום כי קיבלה אישור לפטנט בארצות הברית המאפשר יצירת חומרים מרוכבים מבוססי חלבונים ופוליסכרידים. חומרים אלו מאפשרים לחברה פיתוח מוצרים ייחודיים בתחום האורתופדיה ובתחומים רפואיים נוספים של ריפוי רקמות.

לדברי יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט: "קולפלנט מבססת את מוצריה על החלבונים הרקומביננטים שהיא מפתחת ומפיקה. הפטנט החדש מרחיב את הפורטפוליו הטכנולוגי של החברה, ומאפשר פיתוח מוצרים בעלי תכונות ייחודיות לתיקון רקמות, אשר מיועדים לשווקים הנאמדים במיליארדי דולרים בשנה".

הפטנט שהוענק הינו בבעלות משותפת של החברה עם יישום (החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים). ההסכם בין הצדדים קובע כי לקולפלנט כל הזכויות לעשות שימוש בהמצאה/חלבון לשימושים רפואיים עם בני אדם (שימושים הומאניים) או וטרינריים, לרבות לריפוי או איבחון (דיאגנוסטיקה). ליישום ניתנו זכויות לגבי כל תחום אחר מאשר לאלו של קולפלנט. בתמורה לזכות זו תשלם קולפלנט ליישום 2% תמלוגים ממכירות עתידיות של מוצרים מבוססי החלבונים הללו.

קולפלנט הוקמה בשנת 2004, והינה חברת ביוטכנולוגיה המפתחת מוצרים רפואיים על בסיס טכנולוגיה ייחודית. קולפלנט מתמקדת ברפואה רגנרטיבית באמצעות שימוש בטכנולוגיות לעיבוד קולגן אנושי רקומביננטי וחלבונים רקומביננטיים אחרים, אשר הינן קניינה של קולפלנט. החברה מפתחת מגוון רחב של מוצרים מבוססי חומרים ביולוגיים, בהם ניתן לעשות שימוש בשווקים רפואיים רבים, ובכלל זה אורתופדיה, ריפוי פצעים וכירורגיה כללית. המודל העסקי של קולפלנט מבוסס על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות מובילות לפיתוח משותף של מוצרים והבאתם לשוק וכן גם פיתוח עצמי של מוצרים ושיווקם באמצעות מפיצים.