דני גולדשטיין: "לפיד הוא האחרון שהייתי רוצה לראות כשר אוצר"

"יחימוביץ' מסוכנת - סובלת מקומבינציה של פופוליזם, בורות נוראית ורשעות" ■ "אני מאוד חרדתי"

את ה"ר" המתגלגלת של דני גולדשטיין כמעט כל אחד מכיר. גולדשטיין, יו"ר איגוד החברות הציבוריות ויו"ר פורמולה ויז'ן, שעלה לארץ מרומניה בגיל 6, עדיין "סוחב" אחריו מבטא רומני אך זה ממש לא מפריע לו.

- איך כילד התמודדת עם קשיי הקליטה?

"לא ממש הרגשתי אותם, כי כילד למדתי את השפה העברית די מהר. עליתי לארץ מספיק צעיר כדי שלא יהיו לי טראומות השוואתיות".

- וכשבגרת, חזרת לבקר ברומניה?

"כן. בשנתו האחרונה של צ'אושסקו (ניקולא צ'אושסקו, שליט רומניה הקומוניסטית שהוצא להורג במהלך 1989, ט.צ.), לקחתי בכוח את הוריי ואת ילדיי לביקור מולדת".

- למה בכוח?

"כי הוריי לא רצו. במהלך 40 שנות נישואיהם, הם טיילו בכל העולם, ומשום מה - לא עניין אותם לחזור לרומניה. בעיניי זה היה מאוד מוזר. לי הביקור הזה כן היה חשוב".

- יש מישהו שאתה מקנא בו?

"לא מישהו ספציפי אלא תכונות שאין לי. לדוגמה, אני מקנא באנשים שיש להם הרבה יותר שקט נפשי ממה שלי יש, ושמקדם החרדה שלהם הרבה יותר נמוך".

- אז אתה בן אדם מאוד חרדתי.

"כן, וזו ירושה שקיבלתי מאימא שלי. אני תמיד מצפה לגרוע מכל. כשהילד שלי משחק בחצר, אני מיד רואה איך העץ ייפול עליו. תמיד אני מתכונן לתסריט הכי גרוע".

- אני מניחה שזו ירושה שהיית מוותר עליה.

"לגמרי. אני מקנא באנשים רגועים שתמיד רואים את חצי הכוס המלאה. עם זאת, הם אנשי עסקים הרבה פחות טובים ממני כי האופטימיים תמיד יוצאים מנקודת הנחה שהכול יסתדר, ולא תמיד זה ככה".

"לפיד הוא אחד האנשים האחרונים שרציתי לראות בתפקיד שר האוצר"

בבחירות האחרונות הניח גולדשטיין בקלפי את אותו פתק שהניח בבחירות הקודמות. "הצבעתי לציפי לבני", הוא אומר. "ראשית, מבחינת המיקום שלי במפה הפוליטית, אני מרכז. שנית, אני מכיר אותה הרבה מאוד שנים ואני מאוד מחבב אותה".

- אז אני מניחה שאתה לא ממש מרוצה מתוצאות הבחירות, ובעיקר ממינויו של יאיר לפיד לתפקיד שר האוצר.

"לפיד הוא אחד האנשים האחרונים שרציתי לראות בתפקיד הזה. לדעתי, הוא נפל במלכודת כי הפילו עליו תיק שהוא למעשה כפוי טובה ברמות בלתי נתפסות, בעיקר בתקופה הנוכחית. והוא נפל למלכודת הזו כמו טירון פוליטי".

ואחרי לבני ולפיד, כל מה שנותר הוא לשמוע את דעתו של גולדשטיין על שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה. זו, בלשון המעטה, ממש לא חיובית. "אין סיכוי שאי פעם אצביע למפלגה שבראשה עומדת יחימוביץ'. היא בן אדם מסוכן, והיא סובלת מקומבינציה מסוכנת של פופוליזם, בורות נוראית ורשעות. יש לה מטמוני בורות אינסופיים בכל מה שקשור לכלכלה".

*** הכתבה המלאה - במהדורה המודפסת

דני גולדשטיין

■ מי אני: דני גולדשטיין (58) הוא היו"ר של פורמולה ויז'ן, חברת החזקות בתחומי הטכנולוגיה שבאמתחתה נותרו 4 חברות. זו הייתה זרוע ההון סיכון של קבוצת פורמולה אותה ייסד גולדשטיין במהלך 1985, והוביל במשך 20 שנה עד שנמכרה לקבוצת אמבלייז. במקביל, משנת 2000 (כולל הפסקה בת שנתיים) משמש גולדשטיין כיו"ר איגוד החברות הציבוריות.

■ איפה גדלתי: גולדשטיין נולד בבוקרשט שברומניה. כשהיה בן 6 עלתה משפחתו לארץ, והשתכנה בחולון ("לאחר שעברנו כמה מעברות"). בצבא שירת ביחידת נ"מ ("אלו היו ימי מלחמת יום הכיפורים"), ולאחר מכן למד לתואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב ("זה המקצוע האהוב עליי"), ויותר מאוחר למד לתואר שני במנהל עסקים - שניהם מאוניברסיטת תל אביב. את לימודי הדוקטורט החל אך לא סיים מכיוון שהקמת פורמולה לא הותירה לו הרבה זמן פנוי.

■ המשפחה שלי (1): אמו, שנפטרה לפני 3 שנים, הייתה פסיכולוגית - מקצוע בו החלה לעסוק ברומניה והמשיכה לעסוק בו לאחר עלייתה לארץ. אביו היה עיתונאי ברומניה אך "השפה העברית שהייתה קשה שלו", גרמה לו לשנות מקצוע והוא הפך למנהל חשבונות. לגולדשטיין יש אח אחד, גדי, שעבד לצדו במהלך ימי התהילה של קבוצת פורמולה. גדי צעיר ממנו ב-4 שנים.

■ המשפחה שלי (2): גולדשטיין נשוי בשנית לקרן, ולזוג, שהתחתן לפני 12 שנה, שני ילדים: מיכאל (9) ואלון (6). מאשתו הראשונה, איתה התחתן כשהיה רק בן 22, יש לו שני ילדים בוגרים: קרן (35), גננת ו-גל (31), סטארט-אפיסט. מאשתו הראשונה התגרש לאחר 23 שנות נישואין ("הייתה לי חופשה קצרה בין שני הפרקים. בניתי על ארוכה יותר"), ומבתו הבכורה יש לו נכד בן שנתיים.

■ איפה אני גר: גולדשטיין מתגורר בסביון.

■ שווי הון: "אני מסודר כלכלית, ואני אמיד".

הבחירות של גולדשטיין
 הבחירות של גולדשטיין