בזק והוט יחויבו לאפשר גישה לכל צינורות התקשורת שלהן

פורסמה רשימת השירותים לשוק הסיטונאי - השירותים אשר על חברות התשתית הנייחת - הוט ובזק - לכלול ב"הצעת המדף" לרכישת שירותים סיטונאיים שיפרסמו לספקים המעוניינים להשתמש בתשתיותיהן ■ בזמן הקרוב יפורסמו המחירים

כפי שנחשף ב"גלובס" ביום חמישי האחרון, מפרסם היום משרד התקשורת את רשימת השירותים שייכללו במסגרת השוק הסיטונאי ואשר לגביהם הוא יקבע בהמשך את המחירים. מדובר על מסמך לחברות הכולל את רשימת השירותים אשר על חברות התשתית הנייחת - הוט ובזק, לכלול ב"הצעת המדף" לרכישת שירותים סיטונאיים שיפרסמו לספקים המעוניינים להשתמש בתשתיותיהן.

במטרה לצמצם את יכולתן של חברות התשתית לפגוע בתחרות נקבע כי "הצעת המדף" לא תכלול הנחות לגודל.

המשרד הסביר כי החליט לאמץ את גישת "סולם ההשקעות" (ladder of investment) כפי שפותחה על ידי הנציבות האירופית, במסגרתה יוצעו למכירה שירותים סיטונאיים המאפשרים לספק השירותים "לטפס" בסולם, מרכישת שירותים שאינם דורשים השקעה גדולה מצידו (כגון bitstream access ושירותי תמסורת ותקשורת נתונים) לצורך אספקת שירותים ללקוחות קצה על בסיס שירותים אלה, תוך התקדמות לרכישה ושימוש בשירותים סיטונאיים הכרוכים בפריסת רשת עצמאית ככל שניתן (דוגמת רכישת גישה לקנים והשקעה בפריסת סיבים אופטיים עצמיים בתוך קנים אלה).

עיקרון חשוב זה קובע כי בפני ספקי השירותים צריכים לעמוד שירותים בכל מדרגה של הסולם כאמור, משירותים הקרובים יותר לשירותים במכירה חוזרת (resale) ועד לשירותים תשתיתיים. רשימת השירותים שייכללו בהצעת המדף כוללת שירותים דוגמת גישה רחבת-פס מנוהלת (bitstream access) ברמת חיבור כלל-ארצית; וכן פירוק למקטעים מארון ממשק סיב-כבלי מתכת ו\או אופטי, לפי העניין ועד חצר הלקוח (subloop unbundling), וכן חכירת סיבים אפלים (dark fiber), שירותי תמסורת ועוד.