בזק: מחיר הקישוריות בתקשורת הקווית צריך להיות גבוה יותר

חברות התקשורת הגישו את תגובותיהן לשימוע שפרסם משרד התקשורת בעניין הכוונה להפחית את תעריפי קישור הגומלין בשוק הקווי מ-4 אגורות בממוצע לאגורה אחת

חברות התקשורת הגישו בסוף השבוע שעבר את תגובותיהן לשימוע שפרסם משרד התקשורת בעניין הכוונה להפחית את תעריפי קישור הגומלין בשוק הקווי מ-4 אגורות בממוצע לאגורה אחת.

ל"גלובס" נודע כי המפעילים כולם מתחו ביקורת על כך שאגף הכלכלה במשרד התקשורת סירב לפרסם את המודל הכלכלי המלא לפיו הגיע להפחתה המדוברת. קישור גומלין הוא התעריף שמשלם מפעיל תקשורת קווית עבור שיחה שנכנסת לרשת שלו.

כצפוי, מתחרותיהן של בזק והוט - פרטנר וסלקום - הציגו עמדות חד-משמעיות מדוע המחיר צריך להיות נמוך הרבה יותר. מנגד, חברות התשתית (בזק והוט) לא מתנגדות להפחתה, ובזק אף מצאה טעויות ופגמים במודל העלויות של משרד התקשורת שעשויים להוביל לכך שהמחיר יהיה אף גבוה יותר.

הוט עומדת על כך שהמחיר יתבסס על עלות פלוס רווח סביר, גם אם המחיר מתייחס לעלות הקישוריות ברשת בזק. הוט מבקשת שהתעריף יבוסס על עבודה כלכלית שמשקפת עלות ולא יהיה נעדר תשתית כלכלית. מנגד, פרטנר וסלקום כאמור, סבורות שהמחיר חייב להיות נמוך הרבה יותר מאגורה, אך כל אחת מטעמיה.