ממן מתרחבת: תרכוש 51% ממ.ת.ר תמורת 13.3 מיליון שקל

חברת מ.ת.ר - מפעלי תעשיות רכבת עוסקת בתיקון, תחזוקה, שיפוץ והרכבה של ציוד רכבת נייד ובייצור חלקים וחלקי חילוף לציוד רכבת נייד

קבוצת ממן, נערכת להרחבת הפעילות בענף הרכבות בישראל. הקבוצה הודיעה על רכישת 51% מחברת מ.ת.ר. - מפעלי תעשיות רכבת בבעלות חברת "עמית" בה שותף נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן, בתמורה ל-13.3 מיליון שקלים. יתרת המניות, 49%, ייוותרו בידי מנהלי החברה. הרכישה אמורה לאפשר לממן להכנס לתחום תחזוקת הרכבות שצפוי להתפתח בשנים הקרובות.

על הכוונת בין היתר, המכרז לתחזוקת קרונות הרכבת, בו משתתפות שלוש חברות בינלאומיות וכן רכבות המטען, הרכבת הקלה בירושלים ובעתיד הרכבת הקלה בתל-אביב. ל"גלובס" נודע כי ממן מתכוונת לקחת חלק במכרז לאספקת רכבות לקו האדום של הפרוייקט בתל-אביב שייסגר בחודש ספטמבר. הזוכה במכרז מתחייב לספק את הציוד לתחזק אותו למשך 25 שנה.

בשנת 2012 הסתכמו הכנסות מ.ת.ר , העוסקת בתיקון, תחזוקה, שיפוץ והרכבה של ציוד רכבת נייד ובייצור חלקים וחלקי חילוף לציוד רכבת נייד בכ-29.5 מיליון שקלים, עלייה מרשימה לעומת שנת 2011 אז הסתכמו הכנסות החברה בכ-17.9 מיליון שקלים. הרווח הנקי של מ.ת.ר עמד על כ-3.36 מיליון שקלים. בכוונת ממן לממן את העסקה ממקורותיה העצמיים.

נחמה רונן, יו"ר קבוצת ממן ועופר לינצ'בסקי מנכ"ל הקבוצה אמרו כי "אנו בוחנים כל העת הזדמנויות חדשות לפיתוח עסקי בארץ. אנחנו רואים בכניסה לפעילות זו של ייצור ואחזקה של ציוד וקרונות רכבת פוטנציאל אדיר עבור ממן שעתידה לייצר ערך רב למשקיעים. פעילות הליבה של ממן מזה שנים ארוכות הנה בתחום הלוגיסטיקה, מטענים ולכן זה טבעי שניכנס לתחום של הלוגיסטיקה בעולם הרכבות. אנו רואים בפעילות הזאת כפעילות משלימה לפעילותה של ממן ".