הבורסה סגרה בעליות קלות; טבע, בזן ופרטנר הובילו

וודסייד: עסקת "לוויתן" תבוטל אם הממשלה לא תקבל החלטה בנושא יצוא הגז עד סוף החודש ■ מחזור המסחר היום הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ב') בעליות קלות על רקע העליות ברוב שוקי העולם ביומו הראשון של שבוע המסחר בעולם, ובהמתנה לפתיחת מסחר חיובית גם בוול סטריט. נזכיר כי בורסת אחד-העם סיימה אתמול בעליות שערים של כ-0.6% בהשראת העליות בעולם מסוף השבוע. מחזור המסחר היום הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל.

היום בשוק המקומי במוקד המסחר נמצאו מניות "לוויתן", על רקע איום על עסקת ההשקעה הענקית של וודסייד האוסטרלית (על כך בהמשך). גם אי.די.בי נמצאת במוקד, כמו גם כלל ביטוח - על רקע החלטת בית המשפט מאתמול בסאגת מאבקי השליטה בקונצרן של נוחי דנקנר (ראו מטה).

בנוסף, היום התפרסמו הפרוטוקולים של דיוני הוועדה המוניטרית של בנק ישראל מהחלטת הריבית האחרונה לחודש יוני, בה הבנק הוריד בפעם השנייה בכ-3 שבועות את הריבית במשק.

בהחלטה האחרונה הריבית ירדה ב-0.25% ל-1.25%, כשרק חבר אחד התנגד להפחתה. מהפרוטוקולים עולה, כי נמשכת צמיחה בשיעור מתון במשק, וכי קצב עליית מחירי הדירות ממשיך להיות גבוה ואין סימנים להתמתנות הפעילות בשוק הדיור.

באסיה נרשמו הבוקר עליות בשיעור מירבי של 4.9% בהובלת יפן, שזינקה הבוקר על רקע נתון מאקרו חיובי, היחלשות הין מול הדולר וכן סיוע של ממשלת יפן לתאגידים ולעסקים קטנים. גם בורסת הונג קונג עלתה, בורסות אוסטרליה וסין היו סגורות.

רן שחר, מנהל השקעות ראשי באלפא פלטינום, ממליץ למשקיעים "להישאר בפוזיציה דפנסיבית בשלב זה. בעיקר בחברות מוטות דיבידנד ובבנקים הגדולים, אשר נוטים להיפגע פחות בתקופות של מימוש רווחים. בחו"ל אנו ממליצים להתמקד בסקטור התרופות הדפנסיבי ובחברות הצריכה הגדולות, שהצריכה בהן קשיחה גם בתקופות של האטה כלכלית".

מניות "לוויתן" במוקד

שותפויות "לוויתן" דלק קידוחים , אבנר ורציו ריכזו עניין ברקע האיום של וודסייד האוסטרלית, שעסקת רכישת 30% מהזכויות במאגר הקידוח תמורת כמיליארד ורבע דולר תבוטל אם הממשלה לא תקבל החלטה בנושא יצוא הגז עד סוף החודש. בנוסף, בוודסייד מודאגים גם מהעיכובים באישור דוח ועדת צמח שהמליץ לישראל להתיר יצוא של כ-50% מרזרבות הגז.

מניית אידיבי אחזקות המשיכה להיסחר על רקע מאבקי השליטה, כשאתמול נתן ביהמ"ש מרווח נשימה לבעל השליטה נוחי דנקנר, בינתיים. השופט איתן אורנשטיין הורה לדנקנר ואדוארדו אלשטיין להגיש מתווה להסדר חוב תוך חודשיים ולמכור את החזקות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח עד 22 באוגוסט. כספי תשלומי האג"ח יועבר לחשבון נאמנות והם יידחו עד 23 ביוני.

חברת ביוליין הודיעה היום על חתימת הסכם עם חברת CTTQ, אחת מחברות התרופות המובילות בסין, לפיה CCTQ תפתח ותערוך ניסויים למוצר לטיפול בדלקת כבד נגיפית מסוגC (הפטיטיס C/ צהבת C) ובתמורה תשלם לחברת ביוליין סכום ראשוני שהיקפו לא פורסם, וכן תשלומים נוספים בהתאם להשגת אבני דרך, בהתאם להתקדמות המוצר, עד היקף כולל של 30 מיליון דולר.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי]