שוק המט"ח: הדולר היציג נקבע ברמה של 3.63 שקלים

■ היום פורסמו הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה ■ האם הפדרל ריזרב יצמצם רכישות האג"ח מ-85 מיליארד דולר בחודש כיום ל-65 מיליארד דולר?

השקל נסחר היום (ב'), יומו הראשון של שבוע המסחר המקומי במט"ח, במגמה מעורבת מול שני המטבעות הזרים המרכזיים. הדולר היציג נקבע בעלייה קלה ל-3.63 שקלים, בעוד האירו ירד בכ-0.2% ל-4.79 שקלים.

ביום שישי, נזכיר, הדולר נחלש מול השקל בכ-0.55% לשער יציג של 3.629 שקלים, האירו היציג התחזק מול השקל בכ-0.4% ל-4.8 שקלים.

ב-FXCM ישראל כותבים הבוקר כי "הדולר-שקל האיץ בחדות בשבוע שעבר את הירידה מטה, וזאת על רקע היחלשותו החדה של הדולר בעולם, שרשם את השבוע הגרוע ביותר מאז 2011, וזאת על רקע אי הוודאות לגבי המשך ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי. גם הדולר-שקל נגרר בחדות מטה וירד במהלך השבוע יותר מ-7 אגורות. לכל אורך השבוע שעבר הדגשנו את החשיבות הטכנית של רמת 3.65 שקלים וציינו ששבירה שלה תצניח את הצמד בחדות מטה. ואמנם, השבירה מתחת לרמה זו הצניחה את הצמד לעבר 3.61 שקלים. מהבחינה הטכנית, אין עדיין סימנים לסיומו של התיקון, כאשר רמת היעד הבאה היא 3.592 שקלים".

בארה"ב גוברות ההערכות כי הפדרל ריזרב יתחיל להפחית את היקף רכישות האג"ח החודשי לאור השיפור בשוק העבודה האמריקאי, מ-85 מיליארד דולר בחודש כיום, ל-65 מיליארד דולר בחודש. ביום שישי פורסם דוח תעסוקה טוב מהצפוי לחודש מאי, שהצביע על 175 אלף משרות חדשות במגזר הלא-חקלאי, מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 160 אלף משרות. שיעור האבטלה עלה מעט לשיעור של 7.6% מרמה של 7.5%.