מדינת הסמארטפונים: 57% מהישראלים מחזיקים במכשיר

סקר של גוגל: ישראל מובילה בשימוש בסמארטפונים על פני מדינות אירופה וארה"ב ■ הישראלים גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים ביותר אפליקציות (84%) ועוד

ישראל מובילה בשימוש בסמארטפונים על פני מדינות אירופה וארה"ב - כך עולה מסקר שמפרסמת היום (ב') ענקית האינטרנט גוגל. הישראלים גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים ביותר אפליקציות (84%), משתמשים במפות ומתעדכנים ברשתות חברתיות (82%). גם בצפייה בסרטוני וידיאו ביו-טיוב הנתון גבוה - 77%, כאשר אחוז הצופים בתוכניות שלמות און-ליין עומד על 48%.

הנתונים מופיעים במחקר השנתי של גוגל ו-Ipsos MediaCT, הבודק את הרגלי השימוש בסמארטפונים ברחבי העולם. זו השנה השלישית בה נערך בישראל סקר "Our Mobile Planet", המקיף עשרות מדינות וממפה את תדירות השימוש במכשיר, את אחוזי החדירה שלו לשוק ואת מגוון הפעולות שהצרכנים עושים בו.

התוצאות בישראל מוכיחות כי למרות שהסמארטפונים נכנסו מאוחר לשוק בארץ, רק בשנת 2009 (לעומת ההשקה הגלובלית שנערכה ב-2007), זה לא מפריע לישראלים לעקוף את המדינות הגדולות בעולם כשמדובר בטלפון החכם שלהם.

ב-2012 עמד שיעור החדירה בישראל של סמארטפונים על 35% - מספר נמוך יחסית לעומת המדינות הגדולות באירופה. אך שנה חלפה, והנתונים מראים על גידול חד במספר המשתמשים. השנה יש כבר ל-57% מהישראלים מכשיר טלפון חכם - עלייה של 22% לעומת נתוני 2012. בגרמניה 40% מהאוכלוסיה מחזיקים סמארטפונים, בצרפת השיעור עומד על 42%, וספרד קצת יותר קרובה לישראל עם 55%.

50% מהישראלים מצהירים כי הם משתמשים בסמארטפון במקביל לצפייה בתוכניות טלוויזיה בזמן אמת או בצפייה לפי דרישה. 53% מהנשאלים הודו כי בחצי שנה האחרונה הם ביצעו חיפושים בסמארטפון לאחר שראו פרסומת בטלוויזיה.

שיעור המשתמשים בסמרטפונים
 שיעור המשתמשים בסמרטפונים

הישראלים מובילים בשימוש בסמרטפונים
 הישראלים מובילים בשימוש בסמרטפונים

אפליקציות
 אפליקציות