ביו ירושלים תעניק עד 8 מיליון שקל לכל חברת ביומד בבירה

המענק מיועד לנותני שירותים לתעשייה, כולל יחידות אקדמיות, ולחברות ביומד חדשות, חברות קיימות בעיר, או חברות שיעתיקו את פעילותן לירושלים

הרשות לפיתוח ירושלים ומיזם ביו ירושלים הודיעו היום על מתן מענקים לרכישת ציוד והקמת תשתיות מו"פ בתחום הביומד לחברות הפועלות בירושלים. הרשות תעניק 8 מיליון דולר לכל חברה שתבחר להשקיע בתשתיות הללו.

המענק ניתן במסגרת "תוכנית מרום", תוכנית רב שנתית לחיזוק כלכלת ירושלים שאושרה על ידי ממשלת ישראל בשנת 2011, ואשר מקצה למעלה מ- 70 מליון שקל למחקר ופיתוח ולתעשייה בתחום הביוטכנולוגיה בבירה בין השנים 2011-2016 לצורך חיזוק ירושלים כמרכז ביוטכנולוגי.

המענק מיועד לנותני שירותים לתעשייה, כולל יחידות אקדמיות, ולחברות ביומד חדשות, חברות קיימות בעיר, או חברות שיעתיקו את פעילותן לירושלים. המענק מצטרף לשורה של תכניות והטבות נוספות הקיימות בירושלים התומכות בתחום הביומד בעיר.

מוטי חזן, מנכ"ל, הרשות לפיתוח ירושלים, אמר "ירושלים היא העיר היחידה בארץ שלגביה קיימת מדיניות ממשלתית מכוונת לעידוד סקטור הביומד. קיים כאן שיתוף פעולה בדרגים הגבוהים ביותר בין המשרד לירושלים והתפוצות, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, כדי למנף את היתרונות היחסיים שבעיר לצורך בניית תעשיית ביומד מובילה, והפיכת ירושלים לבירת הביומד של ישראל".

חן לוין, מנהלת ביו-ירושלים, הוסיפה, "מאז השקת תוכנית מרום, שבה הגדלנו משמעותית את ההטבות הייחודיות לחברות ביומד, אנו עדים לצמיחה של הסקטור בעיר המתבטא במעבר של חברות לירושלים, בהתרחבות של חברות קיימות ובהקמת חברות חדשות בעיר. אנו צופים כי המענק החדש יהיה אבן שואבת נוספת עבור חברות ביומד לירושלים, וכן ייסיע בהקמת תשתיות ייחודיות למחקר ופיתוח בירושלים שישרתו את כלל תעשיית הביומד בארץ".

יצוין כי היעדר תשתיות לביצוע מחקר ופיתוח בתחום הביומד, הוא נקודה כואבת מבחינת החברות בסקטור בישראל. גם מכרז המדען הראשי יצא במכרז להקמת תשתיות חדשות בתחום. המיזם הירושלמי תפס שתי ציפורים במכה אחת: גם בניית תשתיות עבור החברות בעיר וגם מענק ייעודי לחברות שיחליטו לפעול בה.