הדולר התחזק ל-3.64 ש'; "פריצת 3.67 תחזיר את השוורים"

האירו מתחזק מול השקל בכ-1.1% ונסחר סביב 4.838 שקלים ■ מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים: "אנו צופים כי גם השקל יפעל בהתאם וימשיך להילחש מול הדולר, מעבר לפיחות שכבר נוצר בעקבות ההתערבות של בנק ישראל"

המסחר במט"ח ננעל היום (ג') בהיחלשות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.27% ושערו היציג נקבע על 3.642 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.8% ושערו היציג נקבע על 4.838 שקלים. בעולם, הין ממשיך במגמת ההתחזקות מול הדולר ונסחר סביב 98 ין לדולר, בעוד האירו נסחר מול המטבע האמריקאי ברמה של 1.33 דולרים לאירו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות מציין כי "בנק ישראל ממשיך להתערב במסחר ורוכש מט"ח בהיקפים מצומצמים, מהלך המספק רשת הגנה לדולר ומונע את המשך הייסוף אל עבר רמת 3.6 שקלים ופחות. להערכתנו, כפי שציינו אמש, הדולר צפוי להמשיך ולהתחזק בזירה המקומית, אולם מגמת ייסוף השקל בטווח הארוך ממשיכה לתמוך בהערכתנו לפיה בנק ישראל יידרש להמשיך ולרכוש דולרים בהיקפים משמעותיים במהלך השנים הבאות, זאת במטרה לצמצם את השפעת הירידה בביקוש למט"ח על שער החליפין".

המסחר בבורסות אירופה ומוקדם יותר באסיה, מתאפיין היום בירידות שערים ברקע להודעת הבנק המרכזי של יפן, לפיה הוא מותיר את המדיניות המוניטרית על כנה ואין בכוונתו לשנות אותה. המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה מעורבת ונראה כי המשקיעים לא התרגשו מהודעת סוכנות הדירוג S&P על העלאת תחזית דירוג האשראי של ארה"ב ל"יציב" מ"שלילי".

"הבעיה העיקרית שלנו בשער החליפין היא שאנחנו רוצים משק חזק ומטבע חלש", כך אמר אתמול נגיד בנק ישראל היוצר סטנלי פישר בכנס פרידה שערכה לו ועדת הכלכלה של הכנסת. "זה לא הולך ביחד. יש לנו משק חזק יחסית לאירופה והריבית שלנו יותר גבוהה".

בחברת ATRADE מעריכים כי "שבירה של 3.60 תוביל לצלילה אל עבר אזור 3.58, 3.55", ומנגד, "פריצה מעל 3.67 תחזיר את השוורים לעניינים". בחברת המסחר ממליצים על המשך החזקת פוזיציות שורט מהשבירה של 3.67".

"למרות ששער הדולר-שקל לא מצליח להתייצב מעל 3.70, הוא גם אינו יורד באופן משמעותי מתחת לרף זה", מציין ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים. "בנוסף, השבוע ראינו כי התנהגות הצמד תואמת את התנהגות הדולר מול האירו, מתאם שחזר להתחזק לאחר הפעולות של בנק ישראל ו'התנקות' השוק מגורמים ספקולנטים. עם המשך ההתדרדרות באירופה וההתאוששות של כלכלת ארה"ב והדולר, אנו צופים כי גם השקל יפעל בהתאם וימשיך להיחלש מול הדולר, מעבר לפיחות שכבר נוצר בעקבות ההתערבות של בנק ישראל".