התנאים של דני נוה בכלל ביטוח: עד 4.8 מ' ש' על 85% משרה

בעיצומו של מאבק שליטה ב-IDB, לאחר שביהמ"ש שם את כלל ביטוח על המדף, האסיפה תתבקש לאשר ליו"ר החדש שכר במיליוני שקלים בשנה ■ החבילה כוללת שכר חודשי בגובה 110 אלף שקל ברוטו, אופציות ב-2.9 מ' ש' ובונוס שנתי

‎‎הביקורת שספגו תשלומי העתק להם זוכים מנהלים בכירים בקבוצת אי.די.בי, לא תפסח קרוב לוודאי על הסכם ההעסקה שמבקש הקונצרן לאשר ליו"ר הנכנס של כלל ביטוח, דני נוה.

‏בעיצומו של מאבק השליטה בקונצרן, כאשר כלל ביטוח עצמה הועמדה לאחרונה על המדף על ידי ביהמ"ש שדן בתיק, תתבקש אסיפת בעלי המניות של החברה, שתכונס בחודש הבא, לאשר לנוה חבילת תגמול שמנה בהיקף של עד 4.8 מיליון שקל בשנה (כולל הבונוס המקסימלי לו יהיה זכאי).

‏חבילה זו כוללת שכר חודשי של 110 אלף שקל ברוטו צמוד למדד, אופציות בשווי כלכלי של 2.9 מיליון שקל, וכן בונוס שנתי של עד 1.7 מיליון שקל (אם החברה תעמוד ביעדיה, מדובר בבונוס של כמיליון שקל) - כל זאת עבור 85% משרה. אישור התנאים הללו באסיפה מותנה ברוב מקרב בעלי מניות המיעוט של כלל ביטוח.

‏האופציות שיקבל נוה (שרעייתו, צילי, עבדה שנים בתפקידים בכירים בכלל פיננסים מקבוצת כלל ביטוח וכיום עובדת בכלל ביטוח עצמה) מהוות 0.15% מההון של כלל ביטוח, בהנחת מימוש מלא. מחירי המימוש נקבעו בטווח של 67.5-72.5 שקל למניה, כאשר המחיר בשוק כיום עומד על כ-63 שקל.

‏מזימון שהוציאה החברה לאסיפה הכללית של בעלי מניותיה, עולה כי ההסכם מול נוה - שאמנם כיהן בעבר כשר הבריאות אך הוא חסר ניסיון ניהולי בתחום הביטוח - נחתם לשלוש שנים, במהלכן ישמש כיו"ר פעיל של הקבוצה.

‏נוסף על תנאים סטנדרטיים למשרות מעין אלה - כגון קרן השתלמות, אחזקת רכב וגילום מלא של ההוצאות בגינו - נוה יזכה גם לתקופת הודעה מוקדמת של שלושה חודשים, נוסף על חופשת הסתגלות של חצי שנה (עם שכר מלא).

‏‏‏כך, אלא אם יתפטר בשנתיים הראשונות לכהונתו, יזכה נוה לשכר מלא במשך תשעה חודשים, שמיד עם סיומם יורשה להתחרות בקבוצה (הסכם האי-תחרות הינו לתשעה חודשים ממועד ההודעה המוקדמת).

‏‏גורמים בסביבת הקבוצה, ציינו היום כי "זו תקופה חשובה מאוד לעתיד כלל ביטוח, שיש לה מנכ"ל שעושה תהליכים חשובים שלוקחים את החברה קדימה. כלל היא חברה ומותג מוביל בשוק הביטוח, וחברה שתשפר את ביצועיה בכל הפרמטרים, ויש בה את היכולת והבסיס לעשות זאת". לכך הוסיפו כי "לנוה יש ניסיון ייחודי. הוא מביא איתו לכלל ביטוח ניסיון של 20 שנה בניהול מערכות ברמה הממשלתית והעסקית, כולל מערכת הבריאות כשר הבריאות וגם כמזכיר הממשלה. וכן גם ניסיון וקבלות בקרנות שהקים".

‏נוה ייסד ומנהל שתי קרנות השקעה בתחום הטכנולוגיות הרפואיות, שכלל ביטוח הינה "משקיע עוגן" בראשונה מהן - אג"ת, המשקיעה בטכנולוגיה רפואית. ההתקשרות בין נוה לכלל ביטוח תשפיע על התגמול שיקבל מהקרן הראשונה ביחס לכספי העמיתים של כלל ביטוח המושקעים בה. כך, הוא ימשיך לנהל את הקרן אך לא יזכה ממנה לתגמול עבור החלק היחסי של כספי כלל שהושקעו בה. באשר לקרן השנייה (שבה מושקעת הקרן הראשונה לצד ממשלת קוריאה), יידרש נוה למכור את חלקו בה תוך תקופה שאינה ידועה.

‏‏‏נוה מחליף את אביגדור קפלן, שפרש מהתפקיד היו"ר לאחר כחמש שנים, שבאו אחרי11 שנה כמנכ"ל הקבוצה, לטובת ניהול ביה"ח הדסה בירושלים. נוה כיהן בעבר כח"כ וכשר הבריאות ובשנים האחרונות עמד בראש קרן ההשקעות אג"ת.

במקביל הודיעה כלל ביטוח כי לאחר שב-2011 לא קיבל מענק, המנכ"ל הקודם של החברה, שי טלמון, יקבל עבור 2012 בונוס של 1.7 מיליון שקל, בהתאם לנוסחת המענק שלו ביחס לרווח הכולל שהציגה הקבוצה אשתקד. טלמון כיהן כמנכ"ל כלל ביטוח כחמש שנים, וסיים את תפקידו בתחילת דצמבר האחרון, ולאור זאת עלות שכרו הכוללת ב-2012 מסתכמת בכ-4.6 מיליון שקל. מנכ"ל כלל ביטוח הנוכחי הוא איזי כהן.

‏‏‏כאמור, נוחי דנקנר מוכרח למכור לפחות מחצית ממניות הקבוצה (55%) בכלל ביטוח, על מנת להזרים כספים במעלה הפירמידה שבשליטתו, ועל מנת להימנע מהכרעת ביהמ"ש כי חברת הקבוצה אי.די.בי פתוח הינה חדלת פירעון. ‏‎‎‏