אי.די.בי פתוח העבירה חצי מיליארד שקל לחשבון נאמנות

זאת, בהמשך להחלטת השופט איתן אורנשטיין מיום ראשון, שלפיה יועברו כל תשלומי הכספים שהחברה מחויבת לשלם לנושיה לחשבון נאמנות ייחודי

עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש המחוזי באי.די.בי פתוח, הודיע לביהמ"ש כי החברה העבירה כספים של תשלומי האג"ח, בסך של כחצי מיליארד שקל, לחשבון נאמנות. זאת, בהמשך להחלטת השופט איתן אורנשטיין מיום ראשון, שלפיה יועברו כל תשלומי הכספים שהחברה מחויבת לשלם לנושיה לחשבון נאמנות ייחודי, תחת פיקוחו של המשקיף.

לחשבון זה הועברו אמש תשלומים בסך של כ-418 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ז' של החברה, סדרה ש קרן יורק, מנציגות האג"ח של החברה, היא המחזיקה הגדולה בה. תשלומים בסך של כ-51 מיליון שקל הועברו למחזיקי אג"ח סדרה ח'.

את חשבון הנאמנות פתח אולמן בבנק לאומי, תחת הגבלה שלפיה אין הבנק רשאי לשחרר כספים אלו ללא צו מביהמ"ש. בשלב זה הופקדו הכספים בפיקדון ל-62 יום, הנושא ריבית שנתית קבועה של 1.24%.

זאת ועוד, אי.די.בי פתוח הודיעה אתמול לבורסה כי הדירקטוריון החליט לזנוח את עסקת בעלי העניין שקידם עד כה, למכירת כלל ביטוח לחברה הנכדה כור. זאת, בהמשך להחלטת ביהמ"ש כי על החברה למכור מחצית מהחזקותיה (27.5%) בחברת הביטוח בחודשיים וחצי הקרובים. אי.די.בי פתוח תמקד את מאמציה במכירת כלל ביטוח לצדדים שלישיים, בהמשך להודעה מלפני כמה שבועות על קבלת מכתב לא מחייב מהקרן הזרה אדוונט, אשר דרשה הסכמות ואישורים מקדימים מכמה גורמים לתחילת המגעים הראשוניים לגבי עסקה זו.

בהמשך לכך ציינה החברה בהודעתה, כי עד למועד זה התקבלו הסכמות עקרוניות רק מחלק מהגורמים שאליהם פנתה. עם זאת הוסיפה, כי בעקבות החלטת ביהמ"ש, נראה כי קבלת כל ההסכמות והאישורים הללו לא תהווה תנאי הכרחי לצורך כניסה למו"מ עם צדדים שלישיים אחרים או למכירת החזקותיה בכלל ביטוח לצד ג' כלשהו, כלומר גורמים מתעניינים אחרים שאינם הקרן הזרה שעליה דיווחה.