הטיפ היומי: מחיר היעד לעזריאלי עולה, ההמלצה יורדת

בנק אגוד: אין בארץ חברת נדל"ן מניב בסדר הגודל של עזריאלי וברמת החוסן הפיננסי שלה, אך יש לכך מחיר: הממונה על ההגבלים העסקיים מטיל עליה מגבלות ברכישת נכסים חדשים ומאלץ אותה לפנות לייזום

קבוצת עזריאלי עוסקת בתחום הנדל"ן המניב בישראל ופעילה בתחום מרכזי המסחר, בנייני משרדים וקניונים. במקביל היא שולטת בגרנית הכרמל, בעלת השליטה בסונול, טמבור ועוד; ויש לה החזקות בבנק לאומי ובלאומי קארד. שווי השוק של הקבוצה בבורסה של תל אביב הוא כ-13 מיליארד שקל.

אנו שבים לבחון את המודל שלנו לעזריאלי , על רקע הורדות הריבית בארץ והראלי במניות מגזר הנדל"ן המניב.

תוצאות הרבעון הראשון היו יציבות וטובות, עם NOI (הכנסה תפעולית מהשכרת הנכסים) של 277 מיליון שקל. הצמיחה כצפוי מאטה: ה-NOI הרגיל טיפס ב-3% - שיעור גידול נמוך יחסית לעבר, בהתאם למגמה בענף כולו. זה לא צפוי להשתפר בקרוב. ה-FFO (תזרים תפעולי נקי) צמח ל-182 מיליון שקל.

רכישת מתחם קופת חולים ובית ידיעות אחרונות מבצרת את מעמד החברה במתחם דרך בגין. יחד עם פרויקט שרונה ומגדלי עזריאלי, עזריאלי תהפוך לחברה השולטת על נכסי המשרדים הגדולים בליבת העסקים של ת"א בציר דרך בגין. החפיפה של הנכסים תיצור לחברה יתרון גם במיקוח מול שוכרים בעתיד, אפילו בתקופות קשות יחסית. יתרון הגודל הזה מפחית לדעתנו את רמת הסיכון במגדלי עזריאלי הקיימים.

לעומת זאת, בבאר שבע, לאחר פתיחת הגרנד קניון החדש בעיר, שגם ככה סובלת מעודף שטחי מסחר, קניון עזריאלי יספוג את המכה הקשה ביותר, עם פוטנציאל לירידת שכר דירה בשיעור דו-ספרתי.

אין בארץ חברת נדל"ן מניב בסדר הגודל של עזריאלי וברמת החוסן הפיננסי שלה. החברה היא בסדר גודל של חברת נדל"ן בחו"ל, ומשום כך מעניינת גם משקיעים זרים. מצד שני, יש לכך מחיר: היא נמצאת תחת עינו הפקוחה של הממונה על ההגבלים העסקיים, שמטיל עליה מגבלות ברכישת נכסים חדשים ומאלץ אותה לפנות לייזום, על יתרונותיו אך גם על סיכוניו.

עלייה בשווי הנכסים העתידיים עם התקדמות העבודות, ובשוויה של גרנית, תורמים לעליית מחיר היעד שלנו למניית עזריאלי מ-96 שקל ל-105 שקל - כ-3% פחות ממחירה הנוכחי. עם זאת, ההמלצה יורדת מ"תשואת שוק" ל"החזק", עקב מחיר שוק גבוה ומכפילים גבוהים.

דורון דגול, אנליסט, בנק אגוד