בדרך להסדר חוב? מידרוג חותכת הדירוג של פטרוכימיים

מידרוג חתכה את דירוג אגרות החוב (סדרות א' - ו') שהנפיקה מפעלים פטרוכימיים ■ פטרוכימיים נתונה כיום במצב פיננסי מאתגר, עם חוב של כ-2 מיליארד שקל

מידרוג חתכה היום (ג') את דירוג אגרות החוב (סדרות א' - ו') שהנפיקה מפעלים פטרוכימיים, שבשליטת דייויד פדרמן. אג"ח ד' הורדה מ-Ba1 ל-B1; אג"ח ב' ו-ג' הורדו מ-Ba1 ל-B3; אג"ח א', ה', ו-ו' מ-Ba1 ל-Caa1. במקביל, מורידה מידרוג את תחזית הדירוג ל"שלילי".

במידרוג מסבירים כי הורדת הדירוג "משקפת את מצב הנזילות החלש של מפ"ב ואת הערכתנו לעלייה בהסתברות לכשל פירעון. להערכת מידרוג, קיים חשש לאי עמידת החברה בהתחייבויותיה במהלך שנת 2014 נוכח אי ודאות של המקורות לשירות החוב, היקפם ועיתויים, ובעיקר עם עלייה בעומס הפירעונות החל במחצית השנייה של שנת 2014. הגמישות הפיננסית של החברה הינה נמוכה ומוגבלת בעיקרה נוכח התלות במניית בז"ן ובתוצאותיה".

פטרוכימיים נתונה כיום במצב פיננסי מאתגר, עם חוב של כ-2 מיליארד שקל, מתוכו כ-1.5 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח, רובו באג"ח הנסחרות בתשואה של עד 60%. החברה סיימה את הרבעון הראשון בהפסד של 91.9 מיליון שקל, כ-11% יותר מההפסד שנרשם ברבעון המקביל אשתקד. זאת כאשר את שנת 2012 כולה סיימה הפטרוכימיים בהפסד של 401 מיליון שקל.

על מנת להחזיר את חובותיה למחזיקי האג"ח בשנה הבאה מתכננת פטרוכימיים לגייס אשראי בשנה וחצי הקרובות, בהיקף כולל של 358 מיליון שקל, כנגד שעבוד מניות בזן.