ארדן: בזק תעביר למתחרות מידע על הרשת שלה

לשר התקשורת נמאס מהסחבת והוא סיים את אחת הסאגות המבישות בתולדות המשרד: הורה לבזק להעביר למתחרותיה את כל המידע ההנדסי על פריסת הרשת שלה בהתאם לבקשותיהן

לשר התקשורת גלעד ארדן נמאס מהסחבת והוא הורה לבזק להעביר למתחרותיה את כל המידע ההנדסי על פריסת הרשת שלה בהתאם לבקשותיהן. בכך מסתיימת אחת הסאגות המבישות בתולדות משרד התקשורת, שבמסגרתה מסרבת בזק שוב ושוב לבקשות המשרד להעביר לו נתונים על הרשת שלה.

ל"גלובוס" נודע שארדן אמר לאנשי המשרד כי במידה ובזק לא תעביר את המידע בכוונתו להטיל עליה עיצומים כספיים.

במשך חודשים ארוכים מנהלים בזק ומשרד התקשורת "פינג פונג" סביב דרישת המשרד מבזק להעביר אליו מידע הנדסי מהותי לגבי הרשת שלה. המידע יאפשר למשרד התקשורת לתכנן את מבנה התחרות העתידי בין בזק למתחרותיה וחשוב לשחקנים אחרים שרוצים להתחרות בבזק ורוצים לדעת היכן ממוקמים ארונות התקשורת שלה, היכן נמצאים צומתי התקשורת המרכזיים שלה ועוד נתונים שיכולים לסייע בידם לתכנן את התנהלותם.

בזק התנגדה להעביר את המידע וטענה שלמתחרים אין צורך אמיתי לדעת איך בנויה הרשת שלה, ולכן כל מפעיל שרוצה לקבל מידע ספציפי יכול לפנות אליה ולקבל ממנה שירותים, מבלי שתחשוף את מבנה הרשת ההנדסית שלה. לטענת בזק מדובר במידע מסווג בעל רגישות ביטחונית. מי שהובילה את המאבק בעניין הייתה סלקום, שלה יש רשת סיבים אופטיים רחבה והיא רוצה לשפר את יכולת התחרות שלה בבזק בשוק הקווי.

בעניין הביטחון, קבע השב"כ שאין מניעה מבזק להעביר את החומר תחת נהלים מתאימים שיבטיחו את שמירתו.

מבזק נמסר: "אנו לומדים את הנושא".