דנקנר מממש: נכסים ובניין מכרה בניין בארה"ב ב-154 מ' ד'

נכסים ובניין רכשה את הבניין במארס 2011 בכ-122 מיליון דולר ורשמה תשואה של 89% על ההון שהושקע

נוחי דנקנר מממש נכסים: חברת נכסים ובניין מקבוצת אי.די.בי הודיעה היום (ה') על מכירת בניין ברני'ס בשיקגו לתאגיד נדל"ן אמריקאי ב-154 מיליון דולר.

נכסים ובניין רכשה את הבניין במארס 2011 בכ-122 מיליון דולר, מתוכם 42 מיליון דולר בהון עצמי ו-80 מיליון דולר בהלוואה לטווח ארוך.

המכירה תניב תזרים מזומנים של 68.5 מיליון דולר, בנוסף לעודפי תזרים של 10.7 מיליון דולר שנמשכו בשנתיים האחרונות. מאז רכישתו הניב הנכס לחברה רווח מצטבר (ברוטו) של 38 מיליון דולר. התשואה המצטברת על ההון בשנתיים הינה 89%.

יש לציין כי מחיר המכירה משקף את השווי ההוגן של הנכס בספרי החברה כך שלא נוצר רווח או הפסד חשבונאי כתוצאה מהעסקה.

"עסקת מכירת בניין ברני'ס משקפת תשואה של 89% על ההון שהשקענו וזאת כשנתיים בלבד מיום רכישת הנכס", מסר היו"ר רפי ביסקר. "הצלחה זו הינה שילוב של ניצול הזדמנות בעיתוי נכון, עליית שכ"ד בנכס ושיפור במצב שוק הנדל"ן בשיקגו. העסקה מייצרת תזרים פנוי לנכסים ובניין בגובה של 230 מיליון שקל, אשר יוסיף לאיתנותה הפיננסית ויתרום להמשך פיתוח עסקי בחברה".

המנכ"לית סגי איתן הוסיפה כי "רכשנו את הנכס לפני כשנתיים בכ-122 מיליון דולר ומכרנו ב-154 מיליון דולר; יחד עם ההכנסות שהתקבלו במהלך השנתיים הרווח הכלכלי לפני מס יסתכם ב-38 מיליון דולר. הקבוצה תמשיך לאתר הזדמנויות עסקיות בתחום הנכסים המניבים בארץ ובחו״ל".