סאני בקמפיין: כך נילחם ביבוא סמארטפונים מקביל

יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג לישראל מחזירה קמפיין מתחילת 2012, לעדכון הגרסה דרך האוויר לסמארטפונים שלה בטכנולוגיית Fota, החוסכת ללקוח גישה פיזית למרכז שירות

חברת סאני, יבואנית מכשירי הסלולר של סמסונג, נמצאת כבר תקופה ארוכה בבעיה, שרק מתחזקת עם הזמן. מחירי הסמארטפונים שלה לא מספיק אטרקטיביים לעומת היבוא המקביל, כאשר ההפרשים מגיעים לפעמים למאות שקלים. סאני מנסה לצמצם מחירים ומציעה ללקוחות שרוכשים דרכה אחריות לשנתיים במקום אחריות לשנה וגם ממשק מלא בעברית.

התוספות שסאני מציעה לא ממש עוצרים חלק מהצרכנים, שמעדיפים מחיר זול ולהסתמך על אחריות בתשלום ולא אחריות יצרן, שלא מכסה הרבה נזקים שכיחים שהלקוח גורם בשוגג למכשירים שלו.

עכשיו סאני מחזירה קמפיין מתחילת 2012, שמייחס לה את נושא עדכון הגרסה דרך האוויר לסמארטפונים שלה. מדובר בטכנולוגיית fota, החוסכת ללקוח גישה פיזית למרכז שירות או ביצוע העדכון דרך המחשב. fota מאפשרת את העדכון גרסה ישירות מהסמארטפון.

היתרונות של עדכוני גרסה הם רבים. מדובר בעדכון למערכת ההפעלה אנדרואיד, שמעבירה את הלקוח לגרסה החדשה יותר. בין השיפורים יכולים להיות תכונות חדשות, טיפול בבאגים, שיפור במהירות הגלישה, באיכות הקול וניהול חיי הסוללה. מדובר בנתונים חשובים, שכל לקוח צריך לדאוג לעשות.

מבחינת סאני, fota הוא דבר שרק הם יכולים להציע ללקוחות שרכשו את הסמארטפון שלהם דרכה. לקוח שרכש את המכשיר דרך יבואן מקביל, ככל הנראה לא יוכל לקבל את העדכון דרך האוויר, אלא דרך חיבור פיזי למחשב.

סאני פונה בקמפיין שלה לרוב האוכלוסייה שאולי לא תדע או תתקשה להתמודד עם הורדות עצמאיות של עדכוני הגרסה למכשיר. צרכנים שמבינים בטכנולוגיה, כנראה שלא יתרשמו מהקמפיין של סאני. ניתן גם לקבל את העדכון דרך חנות פרטית, ללקוחות שקנו מכשיר בייבוא מקביל. יכול להיות שהחנות תגבה תשלום על השירות הזה.

עדכוני הגרסה שהיו בשנתיים האחרונות למכשירי הגלקסי S1, S2 ו-S3 כללו: תיקונים במסכים שחורים שהופיעו על הצג, בעיות מיקרופון, בעיות כיבוי באופן רנדומלי, בעיות זיכרון, איבוד קליטה, שדרוג מערכת האבטחה ומערכת השמע. בקרוב מאוד יגיע עדכון גרסה ל-S4 אשר יכלול שיפור בסריקת אפליקציות בזמן אמת בחנות של גוגל ושיפור צריכת הסוללה.

הבטחות לא תמיד מקיימים

בחברת סאני אומרים כי לקוחות אשר רכשו מכשיר סמסונג בחו"ל ולא התקינו עליו גרסה עברית ו/או תוכנה כלשהי אחרת, יקבלו עדכוני fota של המדינה בה הם רכשו את המכשיר, אך לא עדכון המותאם לישראל בעברית.

כמו כן, אותם לקוחות אשר לא מקבלים את עדכוני ה-fota, אינם יכולים ליהנות בצורה אופטימלית של המכשיר ואף עשויים לסבול מתקלות שונות במכשיר שהיו אמורות להיפתר באמצעות עדכון ה-fota, כך שלמעשה המכשיר שברשותם הנו נחות ממכשירים אשר מאפשרים עדכון באמצעות ה-fota.

למרות שבסאני מפחידים מאוד את הלקוחות בכל הנוגע ל-fota, צריך לזכור כי מדובר באותה חברה שהבטיחה בינואר 2012, שלקוחות שרכשו את הגלקסי S2 יקבל עדכון מסוג fota למכשירים שלהם, דבר שנעשה לזמן קצר מאוד והופסק מבעיות טכניות.

מדובר גם באותו ייבואן שהבטיח שעדכון הגרסה לאנדרואיד 4 יגיע במהירות רבה ל-S2, אבל בסוף הושק כחודשיים לאחר שהושק בעולם. לכן גם היום, צריך לקחת בחשבון את ההבטחה של סאני על עדכוני גרסה עתידיים.