יוון: שביתה רחבה בשל סגירת רשות השידור היוונית

העובדים זועמים על הסגירה הפתאומית של ערוצי הטלוויזיה הממלכתיים במדינה

אוטובוסים ורכבות תחתיות הפסיקו לפעול היום (ה') באתונה, כשהעובדים ביוון פתחו בשביתה ארצית במחאה על "מותו הפתאומי" של תאגיד שידורי הטלוויזיה הממלכתי ERT, ששידוריו הופסקו בחצות.

שני איגודי העובדים הגדולים ביותר ביוון מבקשים לשתק את מרבית המדינה באמצעות שביתה של 24 שעות, במחאה על החלטת ראש הממשלה, אנטוניס סמראס, לסגור את ERT, במהלך שאותו הם מתארים כ"צעד שדומה לפוטש... ושנועד לחנוק את המידע חסר הפניות".

הממשלה תיארה את סגירת התאגיד בן 75 השנים כצעד זמני לקראת השקתו המחודשת במתכונת רזה יותר, אך המהלך עורר את זעמם של השותפות הקואליציוניות שמאפשרות לסמראס להישאר בשלטון, וחידש את אווירת המשבר ביוון, שנראתה כבר כאילו היא עומדת להיחלץ מהדרמה הפוליטית שהתחוללה במקביל לאחת הקריסות הכלכליות החמורות ביותר שנרשמו בה.

תהלוכות מחאה המתוכננות יגיעו לשיאן בהפגנות מחוץ למשרדי ERT, שבהם התאספו העובדים לאחר שנודע להם על הפסקת השידורים, אך לא כולם שותפים למחאה, ועסקים פרטיים המשיכו בעבודה כרגיל.

"העובד בתחתית סולם הדרגות של ERT עושה ביום אחד יותר כסף משאני עושה בשבוע, אז למה שאשבות בשבילם?", אמר הירקן יניס פפאיליאס. "מאות אלפי אנשים איבדו את העבודה שלהם. מי הפגין בשבילך?", שאלה המלצרית מריה סקילקו.

בהתפתחות נפרדת, קרא איגוד עיתונאים באתונה לחבריו לערוך שביתה בלתי מוגבלת. עקב כך לא יצאו כמה עיתונים, וחברות שידור מסחריות מציעות שידורים חוזרים של סיטקומים ואופרות סבון במקום מהדורות חדשות.

ERT, תאגיד השידור ההלני (Hellenic Broadcasting Corporation), איבדה צופים לטובת הטלוויזיה המסחרית, ו-3 הערוצים הארציים שלה משכו 13% בלבד מקהל הצופים.

יוונים רבים מחשיבים את ERT כמקור בזבזני של מקומות עבודה לפרוטקציונרים של המפלגות הפוליטיות, אך הפתאומיות שבה היא נסגרה - שדרני החדשות נקטעו באמצע המשפט - הכתה את אזרחי יוון בהלם.