הצלחה חלקית לבן-דב: סקיילקס גייסה כ-135 מיליון שקל בלבד

החברה ביקשה לגייס 200 מיליון שקל ■ למחזיקי האג"ח ניתן שיעבוד על מניות פרטנר שמחזיקה החברה ■ לפידות של יעקב לוקסנבורג השתתפה בהנפקה, כמו גם קפיטל פוינט הבורסאית ■ ההנפקה - חלק ממהלך רה-ארגון פיננסי

חברת סקיילקס של אילן בן דב הצליחה לגייס היום (ה') כ-135 מיליון שקל בריבית של 9% צמודת מדד, ריבית המקסימום שנקבעה בהנפקה. זאת, לעומת 200 מיליון שקל שהחברה ביקשה לגייס.

ל"גלובס" נוגע כי אף אחד מהגופים המוסדיים לא השתתף בהנפקה. חברת לפידות של יעקב לוקסנבורג השתתפה, כמו גם קפיטל פוינט הבורסאית.

את ההנפקה הובילו גופי החיתום של מיטב ורוסאריו.

המהלך של בן דב נעשה כשהוא עם הגב אל הקיר, מכיוון שבחודש הקרוב צריכה סקיילקסלשלם למחזיקי האג"ח תשלומי קרן וריבית בהיקף של 183 מיליון שקל - כמעט כל המזומן שנמצא בקופתה.

חלק ממחזיקי האג"ח של סקיילקס, בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל, מתנגדים לביצוע תשלום זה אם החברה לא תצליח לגייס אמצעים כספיים נוספים, אשר יבטיחו את המשך יכולת הפירעון שלה. ביום שני השבוע כינסה החברה את מחזיקי תשע סדרות החוב שלה, תוך שהיא מבקשת מהם לדחות בשבועיים את מועד התשלום אליהם, כשבפרק זמן זה היא תשלים את הנפקת האג"ח הפרטית למוסדיים.

על פניו, איגרות החוב שהציעה סקיילקס (סדרה י') נראו כעסקה משתלמת למדי: האג"ח, בהיקף של כ-200 מיליון שקל, יישאו ריבית של עד 9%, ולמחזיקי האג"ח יינתן שיעבוד על 12.5 מיליון מניות של פרטנר שמחזיקה החברה, ששוויין הנוכחי עומד על כ-300 מיליון שקל. נוסף על כך יקבלו המחזיקים שיעבוד על חלקה של סקיילקס בדיבידנד עתידי שתחלק פרטנר (כחלק מהעסקה עם סבן), בהיקף של עד 115 מיליון שקל.

ההנפקה היא חלק ממהלך רה-ארגון פיננסי, ובמקביל לגיוס החוב יתבקשו מחזיקי האג"ח הקיימות מסדרה 1, בהיקף של כ-178 מיליון שקל, לדחות את אופציית הפירעון המוקדם - העומדת לרשותם בספטמבר 2014 - לחודש אפריל 2018. זאת בתמורה למתן שיעבודים על מניות פרטנר, להעלאת שיעור הריבית ולהקצאת מניות למחזיקי האג"ח, שיהוו 5% מהון המניות של החברה.