סקר: הסטארט-אפ הנחשק ביותר לעבודה בישראל - קונדואיט

סקר של פורטל דרושים: 24% מכלל עובדי ההיי-טק שמחפשים עבודה בסטארט-אפים היו שמחים להשתלב בקונדואיט ■ Waze זכתה ב-21.8% מהקולות, אך הסקר נערך לפני שהחברה נרכשה

חברת סרגלי הכלים קונדואיט היא הסטארט-אפ הכי פופולרי בקרב מחפשי העבודה בתחום ההיי-טק - הנתון הזה עולה מסקר שנערך על-ידי פורטל דרושים עבור "גלובס". למקום השני הגיעה ווייז, חברת הניווט הישראלית שנמכרה באחרונה לגוגל תמורת יותר ממיליארד דולר. נציין כי הסקר נערך לפני ההודעה על העסקה.

כיצד נראית טבלת "ליגת העל" של חברות הסטארט-אפ? במקום הראשון נמצאת כאמור קונדואיט שגרפה 24% מהקולות. מה הופך את החברה ליעד מבוקש? 39.6% מבין המשיבים סיפרו שהם רוצים לעבוד בחברה בגלל התחום שבו היא פועלת, 30% דיברו על האתגר הטכנולוגי, 6.4% האמינו שהחברה תציע להם אפשרויות קידום ואילו 24% העריכו שקונדואיט אטרקטיבית בגלל הפוטנציאל לאקזיט.

במקום השני ניצבת כאמור ווייז עם 21.8% מהקולות. 59.1% מבין המשתתפים בסקר ביקשו לעבוד בחברה בגלל התחום בו היא פועלת (ניווט), 24.5% דיברו על האתגר הטכנולוגי ו-5.90% ציינו את אפשרויות הקידום. הפוטנציאל של החברה לאקזיט עמד על 10.4% בלבד, אך חשוב לציין שהנתונים נאספו לפני שווייז נרכשה.

חברת SuperSonic Ads דורגה במקום השלישי, כאשר 12.7% מהמשיבים חשבו שהיא חברה שכדאי לעבוד בה. 43.7% רוצים לעבוד בה בגלל התחום בו היא פועלת, פיתוח פלטפורמה למוצרים וירטואליים. 24.5% התייחסו לטכנולוגיה ו-5.9% התרשמו מאפשרויות הקידום.

הדירוג מבוסס על סקר שנערך בחודש האחרון בקרב 1,008 מחפשי עבודה בתחום ההיי-טק, אשר מופיעים במאגר מחפשי העבודה של פורטל דרושים. בשלב הראשון נערך מבחן מקדים לכ-300 עובדים, אשר נשאלו לגבי הפרמטרים שחשובים להם כאשר הם שוקלים להצטרף לחברת סטארט-אפ. הפרמטרים שזכו לציונים הגבוהים ביותר הם טכנולוגיה ואתגר מקצועי, התחום בו החברה פועלת, אפשרויות קידום ופוטנציאל לאקזיט. בשלב השני נערך סקר רחב יותר שבו הוצגו לנשאלים שמות של 41 סטארט-אפים מובילים.

חזית הטכנולוגיה

"שיעור ניכר מהאקזיטים של חברות ישראליות נעשים על בסיס טכנולוגי ולא בשל היכולות העסקיות של החברה הנרכשת", אומר דרור אפשטיין, מנכ"ל משותף בפורטל דרושים, "נתוני הסקר מראים בבירור כי האתגר הטכנולוגי הוא המנוע העיקרי מאחורי הדרייב של מחפשי העבודה בחברות סטארט-אפ.

כמו כן, נתוני הסקר מצביעים על ההפנמה של מחפשי העבודה כי חלום האקזיט יכול להתברר כמהלך בעייתי מבחינתם, שכן פעמים רבות, החברה שעומדת בפני תהליכים עסקיים משמעותיים אינה שמה מול עיניה את רווחת העובדים כwשיקול מרכזי, אם בכלל". אפשטיין מוסיף כי הניסיון לימד את השוק כי אין ערובה לכך שהחברה תימכר וגם אם כן, ייתכן כי פעילותה תועתק לחו"ל.

לדברי עינת גז, מנכ"לית We R Hunting מקבוצת רילוקיישן ג'ובס, שעוסקת בצייד ראשים ואיתור כישרונות לחברות, תוך התמקדות בתפקידי ניהול בכירים, "המציאות מלמדת כי בתהליכי איתור של טאלנטים, בעיקר במקצועות פיתוח תוכנה מורכבים, ניתן משקל בלתי מבוטל על ידם לסוג החברה, למוצר שלה ולאתגרים שהיא טומנת לעובדים בה.

"השיקול הכספי אינו המהותי ביותר אלא הרצון שלהם לעבוד בחברה שנמצאת בחזית הטכנולוגיה, אשר גורם לרבים מהם לחתור לעבוד בחברת סטארט-אפ ובעיקר באלו מהן שמפתחות מוצרים לעולם הפרסום או לנט מרקט, שמיועדים לתפוצה רחבה".

אבי ניר, מנכ"ל חברת CompVision שעוסקת בתכנון ויישום של מדיניות ותהליכים בתחום משאבי אנוש ותגמול מסביר כי נתוני הסקר מלמדים על התפכחות שחלה בקרב עובדי הענף שמבינים כיום כי לא כל חברת סטארט-אפ שמגיעה לבשלות, נמכרת בסופו של דבר ואף אם כן, במקרים רבים, הם לא יגרפו כתוצאה מכך מיליונים.

"הוויתור על הנוחות המסוימת שקיימת בעבודה בחברה גדולה ועל היעדר האופק הניהולי וטיפוס בשרשרת התפקידים שאינו קיים לרוב בסטארט-אפים, מלמד על הרצון העז של אותם מוחות להימצא בסביבה עתירת גירויים טכנולוגיים", אומר ניר.

עשרת הסטארטאפים
 עשרת הסטארטאפים