כלכלית ירושלים מכרה נכס בקנדה תמורת 223 מיליון שקל

כלכלית ירושלים ודרבן, מקבוצת פישמן, הודיעו על מכירת מלוא אחזקותיהן בקניון Bridlewood בקנדה בשטח של כ-30 אלף מ"ר ■ התזרים הפנוי לחברות מהמכירה צפוי לעמוד על סך כולל ברוטו של כ-104 מיליון שקל

חברת כלכלית ירושלים וחברת דרבן מקבוצת פישמן, הודיעו היום (ב') על מכירת מלוא אחזקותיהן בקניון Bridlewood בקנדה בתמורה לכ-223 מיליון שקל. החברות מחזיקות במלוא הזכויות בקניון בשטח של כ-30 אלף מ"ר.

החברה הודיעה בנוסף כי במסגרת העסקה, סכום של כ-22 מיליון שקל יופקד בנאמנות, כשאת יתרת הסכום יקבלו החברות במזומן במועד השלמת העסקה. השלמת העסקה כפופה להתקיימות מספר תנאים, ביניהם, קבלת הסכמת שוכר עיקרי בנכס וקבלת מימון על-ידי הרוכש. בכפוף להתקיימות כל התנאים, השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך הרבעון הרביעי של השנה.

התזרים הפנוי לחברות מהמכירה (לפני הוצאות מכירה ומס) צפוי לעמוד על סך כולל ברוטו של כ-104 מיליון שקל. בתוך כך, הודיעה כלכלית ירושלים בתחילת השבוע על השלמת בדיקת הנאותות למכירת קניון נורטגייט בקנדה בתמורה לכ-216 מיליון שקל.

"מדובר בנכס בקנדה שבוצעה בו השבחה משמעותית מאז שנרכש על-ידי הקבוצה, המגולמת בתמורה ממכירתו", אמר דודו זבידה, מנכ"ל כלכלית ירושלים , בתגובה להסכם. "העסקה הנוכחית מתווספת לסך עסקאות המכירה שבוצעו לאחרונה, אשר ביחד יוצרות לקבוצה תזרים מזומנים משמעותי, תוך הפחתה ניכרת במינוף החברה. הקבוצה ממשיכה בביצוע תכנית העבודה שבבסיסה, חיזוק ההון העצמי והיחסים הפיננסים תוך השאת תשואה לבעלי המניות".

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".