פרטנר נגד סלקום: עיוות והונאה של נתוני הניידות

הגישה תלונה נגד סלקום שניידה אליה אלפי לקוחות פרי-פייד שאינם מוציאים שיחות ■ סלקום: מציעים לפרטנר להתמקד בעצירת הנטישה ההמונית ממנה

חברת פרטנר קובלת על תופעת הניודים הפיקטיביים שהפכה להיות בעייתית בעיקר אצל סלקום. ל"גלובס" נודע כי פרטנר פנתה למשרד התקשורת במכתב תלונה נגד סלקום, שבו היא מצביעה על כך שמאות ואלפי ניודים פיקטיביים נרשמו בסלקום בשבועות האחרונים, שמקורם הוא בכרטיסי סים של פרטנר, שאפילו לא ביצעו ולו שיחה אחת.

לדברי פרטנר, שליש מלקוחות הפרי-פייד שלה נוידו ב-4 השבועות האחרונים לסלקום, כאשר בקלות ניתן לראות שמנויים אלה לא ביצעו ולו שיחה אחת לפחות. המשמעות היא עיוות והונאה של נתוני הניידות בשוק הסלולר, שיש בהם כדי לפגוע באמינות נתוני הניידות, אך גם על פרמטרים אחרים כמו מדדים תפעוליים שעליהם מדווחים המפעילים.

פרטנר הביעה חשש שהתופעה תתרחב, ומפעילים נוספים יעשו שימוש בשיטה הזו של ניודים פיקטיביים כדי לשפר את מאזן הניודים ומספר המנויים שלהם, ולכן היא דורשת ממנכ"ל המשרד להפעיל את סמכותו ולבדוק את התופעה.

מסלקום נמסר כי הם "מציעים לפרטנר להתמקד במתן שירות איכותי ללקוחות, במקום לחפש תירוצים לנטישה המונית ממנה החברה סובלת".