"לאור העליות בשווקים, כדאי להוריד את החשיפה המנייתית"

גילי שלמה מאקסלנס חוזר ממליץ על משקל יתר לסקטור הבנקאי וניצול ההנפקות באפיק הקונצרני להשגת עודף תשואה

בתחילת השנה, כשמנהל ההשקעות גילי שלמה מאקסלנס-נשואה התארח לראשונה במדור, הוא המליץ "להגדיל את האפיק המנייתי על חשבון האג"ח, ולהחזיק יתרת נזילות גבוהה".

חצי שנה לאחר מכן, שלמה, ראש ענף לקוחות מוסדיים באקסלנס ניהול השקעות, סבור כי "לאור העליות שנרשמו בשווקים, אנו מעריכים כי כעת ניתן להוריד מעט את אחוז החשיפה המנייתית, מ-35% ל-30%".

את הרכיב המנייתי בארץ, מצמצם שלמה מ-23% ל-20%, ואת הרכיב המנייתי בחו"ל מ-12% ל-10%.

בין המלצותיו הקודמות בשוק המקומי בולטת לחיוב בזק, עם זינוק של 21%, וכעת שלמה ממליץ לממש את הרווחים בה. לעומתה, מניית יצרנית הדשנים כיל נחלשה מאז בשיעור דו-ספרתי של 12%. "הירידות החדות שחוותה המניה בחודשים האחרונים נבעו, להערכתנו, מרגולציה ושיח ציבורי בנושא העלאת תמלוגי הממשלה באוצרות הטבע והעלאת המס לחברה, ולא עקב ביצועי החברה", הוא אומר, "המחיר כיום מגלם את העלאת המיסוי ככל שתהיה, ואף על פי שבטווח הקצר ייתכן המשך לחץ, אני סבור כי ניתן להמשיך להחזיק בנייר".

שלמה גם סבור כי "ניתן להעניק משקל יתר לסקטור הבנקאי באמצעות החזקה במניות הפועלים ומזרחי טפחות (שעליה המליץ בפעם הקודמת, וירדה מאז 4%, א.ל)".

לדבריו, הפועלים ומזרחי טפחות "מבססים את עצמם כבנקים המובילים במערכת מבחינת תשואה על ההון ביחס למגזר (9%-10%), ניהול שמרני ואיכות אשראי גבוהה. שניהם נסחרים סביב מכפיל הון של 0.7 ל-2014, מה שמציב אותם כאטרקטיביים גם בהשוואה בינלאומית".

להמלצותיו הקודמות מוסיף שלמה את שותפות רציו, המספקת חשיפה למאגר הגז הטבעי "לוויתן". שלמה מדגיש כי השקעה זו "היא השקעה אטרקטיבית בסיכון גבוה. ההערכה על ייצוא הגז קרובה מתמיד, ויש לה השפעה ברורה וישירה על הכדאיות הכלכלית לפיתוח מאגר 'לוויתן'".

עוד הוא מוסיף בעניין כי "ההתפתחויות החיוביות במשא ומתן לפיתוח 'לוויתן' נותנות אפסייד גבוה במניית רציו. מנגד, חשוב לציין כי אם חתימת החוזה עם חברת וודסייד לא תצא אל הפועל מסיבות רגולטוריות, תיפגע רציו קשות".

חשיפה עודפת לשוק האמריקאי

לגבי השוק המנייתי בחו"ל, שלמה מציין כי "השוק האמריקאי רשם תשואה של יותר מ-14% מתחילת השנה, לעומת מדד MSCI העולמי שעלה בכ-10%. הסקטורים שעליהם המלצנו - הפיננסים והתצרוכת - רשמו תשואות מרשימות של 18%-20%".

כמו בהמלצה הקודמת, באקסלנס עדיין סבורים כי יש להמשיך להעניק חשיפה עודפת לשוק האמריקאי, אולם מציינים כי "יש לשנות את התמהיל לכיוון סקטור התעשייה ולחברות ציוד בתחום האנרגיה, דוגמת חברתSchlumberger (SLB), אשר עוסקת בשירות לחיפוש ולקידוח נפט".

לגבי האפיק הקונצרני, שלמה מציין כי ריבוי ההנפקות בשוק הקונצרני יצרו עודף תשואה בתיק, וסבור כי ניתן לנצל את המשך ההנפקות להשגת עודף תשואה. "נוכח המרווחים, שהצטמצמו מתחילת השנה, אני סבור כי בכפוף לצורכי הלקוח יש להסיט את הרכיב למח"מ קצר יחסית ולשלב סדרות קונצרניות בריבית משתנה בתיק".

שתי סדרות האג"ח שעליהן המליץ בתחלת השנה - בראק אנ.וי א' ובי קומיוניקיישנס ב', שרשמו עליות נאות של 9%-12%.

לתיק הוא מוסיף את סדרה ג' של בריטיש ישראל, ומציין כי הסדרה "נסחרת במרווח גבוה יותר מהאג"חים של מליסרון, לדעתנו ללא סיבה מוצדקת".

הנחת הבסיס של אקסלנס היא שהריבית בארץ תמשיך להיות נמוכה בשנה הקרובה, וכן כי השוק לא יסבול מלחצים אינפלציוניים משמעותיים, שעלולים לגרור העלאת ריבית. בהתאם לכך, שלמה מציין כי יש כדאיות בהחזקת אג"ח ארוך, עם רכיב מזומן גבוה בתיק וכי בחלק הקצר-בינוני "אין פוטנציאל גדול לרווחי הון, ולכן ניתן להסיט חלק מההחזקה בו לאג"ח בריבית משתנה, על מנת לאזן את הסיכון בתיק ולקבל עודף תשואה אל מול המק"מ".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

עושה שוק גילי שלמה
 עושה שוק גילי שלמה

תיק ההמלצות של גילי שלמה
 תיק ההמלצות של גילי שלמה