הדולר היציג נחלש ל-3.594 ש'; "זוהי רמת מחיר קריטית"

הדולר נחלש בכ-0.2% בעוד האירו היציג התחזק ל-4.8 שקלים ■ ועידת השוק הפתוח של ה'פד' התכנסה היום לדיוני הריבית ■ FXCM: "שבירה של רמה זו עשויה להאיץ מהלך נוסף כלפי מטה, ייתכן כי עד השפל ב-3.545 שקל"

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ג') במגמה מעורבת. הדולר נחלש מול השקל בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.594 שקלים. האירו, מנגד, התחזק בכ-0.07% ל-4.8 שקלים.

ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב בארצות הברית תתכנס היום לדיוני הריבית שיימשכו יומיים בסופה תפורסם החלטת הריבית. המשקיעים נושאים את עיניהם למסיבת העיתונאים שיקיים יו"ר הפד בן ברננקי לאחר ההודעה בתקווה שימסור רמזים נוספים לגבי עתידה של תוכנית רכישות האג"ח שלו, שבמסגרתה הוא קונה אגרות חוב מגובות משכנתא בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש.

בעיתון ה"פייננשל טיימס" דיווחו אתמול כי ברננקי יודיע מחר על צמצום התוכנית. על פי הדיווח, ברננקי יעניק הצהרה אופטימית לאחר פגישת ועידת השוק הפתוח בת היומיים, על כך שהמצב הטוב של הכלכלה בארה"ב מצדיק צמצום של התוכנית, במסגרתה מזרים הבנק 85 מיליארד דולר מדי חודש באג"ח, בקרוב. עוד יודיע ברננקי כי הדבר לא יביא לעלייה בשיעורי הריבית לטווח הקצר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הלחץ על הדולר-שקל נמשך והבוקר נסחר הצמד באזור רמת התמיכה של 3.592 שקל. זוהי רמת מחיר קריטית מבחינה טכנית, ושבירה שלה עשויה להאיץ מהלך נוסף כלפי מטה, ייתכן כי עד השפל ב-3.545 שקל. אולם ביממה הקרובה השוק מצוי בהמתנה דרוכה לאירוע המכריע של השבוע - ישיבת המדיניות החודשית של הבנק הפדרלי, שתחל היום ותימשך עד מחר, ובה יוחלט האם להתחיל ולצמצם את היקף ההרחבה הכמותית. לתוצאות הפגישה יהיו השלכות מרחיקות לכת על המסחר בכל הנכסים הפיננסיים, החל מהמניות בבורסות השונות ועד צמדי הדולר בעולם, לרבות הדולר-שקל".