נציגות אי.די.בי פתוח לדנקנר: רוצה שקט? תזרים 900 מ' ש'

הנציגות מדגישה במכתבה כי היא מתכוונת להזרמת הון חיצונית בלבד

נציגות האג"ח של אי.די.בי פתוח שלחה היום (ג') מכתב לחברה, שבשליטת נוחי דנקנר, בו היא מפרטת מתווה המקובל עליה להזרמת כסף חיצוני לחברה, בהיקף כולל של 900 מיליון שקל. על פי ההצעה, אם תעמוד החברה במתווה, יקפיאו מחזיקי האג"ח את המהלכים המשפטיים שהם מנהלים נגדה, ויסירו את התנגדותם להעברת התשלומים לנושים.

המתווה של הנציגות נשלח בהמשך למתווה ההסדר שהוצע ע"י המשקיף שמונה לחברה מטעם ביהמ"ש, עו"ד חגי אולמן, שפרטיו נחשפו לאחרונה ב"גלובס", והמרכיב העיקרי בו הוא הזרמה של 555 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח.

הצעת הנציגות כוללת שני שלבים עיקריים: הראשון, הזרמת הון חיצוני של 550 מיליון שקל, עד 22 באוגוסט (התאריך בו קבע ביהמ"ש כי על אי.די.בי למכור מחצית מהחזקותיה בכלל ביטוח). אם פתוח תזרים את הסכום היא תזכה לשקט מהנציגות עד סוף השנה. השלב השני כולל הזרמה נוספת של 350 מיליון שקל עד סוף השנה, כשעמידה ביעד זה תקנה לחברה שקט עד סוף יוני 2014.

הנציגות מדגישה במכתבה כי היא מתכוונת להזרמת הון חיצונית בלבד. "הזרמת הון זו היקפה ומועדיה, אינם תלויים ולא יהיו תלויים במימושי נכסים שונים של החברה", נכתב במכתב.

עוד נכתב במכתב כי במקרה שאי.די.בי פתוח לא תצליח במשימת גיוס ההון, "לא תתנגד החברה לכל הסדר או הליך שיוצע על ידי מרשינו". כלומר, הכוונה היא להסדר שמציעה "ברית המוסדיים", מתווה המשותף לנציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות ופתוח, לפיו תועבר השליטה מידיו של דנקנר אליהם.

נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח דורשת כי במהלך התקופה הנ"ל, על החברה לעמוד במספר עקרונות, ביניהם רמת מזומנים מינימלית שתישאר בקופתה, כזו שלא תפחת מסך תשלומי החוב (קרן וריבית) של החברה בשני הרבעונים העוקבים. על החברה להתחייב בפני מחזיקי האג"ח כי תאמץ תוכנית התייעלות וכללי ממשל תאגידי אשר יוגדרו מולם מראש, איסור על חלוקת דיבידנדים והגדרת אמות מידה פיננסיות נוספות.

היום ספגה החברה הבת של איט.די.בי פתוח - דסק"ש הורדת דירוג ע"י חברת דירוג האשראי מידרוג, שהורידה בדרגה אחת את דירוג האג"ח מסדרות ד'-ט' מרמת ‏Baa1‎‏ ל-‏Baa2‎‏. אופק הדירוג נותר שלילי. בהודעת מידרוג נכתב כי "הורדת הדירוג מבטאת את הנזילות החלשה של החברה. אף כי להערכתנו, לחברה גמישות פיננסית טובה יחסית ובידיה מספר חלופות לגיוס מקורות בטווח הזמן הנראה לעין, הרי שבשלב זה, הפער בין המזומנים שבידיה לבין השימושים הנדרשים בתוך פחות מ-12 חודשים, מוביל לעלייה ברמת סיכון האשראי של החברה במידה שאינה תואמת עוד את הדירוג הקודם".