הערכות: רוב הנושים תומכים בהסדר באלביט הדמיה

מסתמן כי גם המוסדיים הגדולים, מנורה הפניקס ואי.בי.אי, יצביעו בעד ההסכם שפרסמה אמש החברה שבשליטת מוטי זיסר

חברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר פרסמה אמש מתווה חדש להסדר חוב בחברה. בד בבד, נפגשה הנהלת החברה עם נציגות מחזיקי האג"ח והנאמנים, ול"גלובס" נודע כי המתווה החדש צפוי ככל הנראה לזכות לתמיכת רוב מחזיקי האג"ח.

הקרנות הזרות, יורק ו-DK פרטנרס, שהשתלטו על כ-35% מאג"ח החברה, תומכות בהצעה (כפי שתמכו במתווה הקודם) ולצידן, לפי ההערכות בשוק, תומכים בו גם המוסדיים הגדולים: מנורה, הפניקס ובית ההשקעות אי.בי.אי. אלה סבורים, בהתאם לדעת המומחה שמינה ביהמ"ש לחברה, כי העיקרון שצריך להנחות אותם בהסדר הוא מידת החוב שתוכל החברה לשרת ביום שאחרי ההסדר.

נציגי הקרנות הזרות, ג'רמי בלנק (יורק) ויואב כפיר (DK פרטנרס) ניסו, וככל הנראה הצליחו, לשכנע חלק ממחזיקי האג"ח המוסדיים לתמוך בדעתם. מולם נמצאים המתנגדים: אנליסט, כלל פיננסים והראל פיא, שסבורים כי ההסדר החדש, מוטה מניות יתר על המידה. חששם העיקרי הוא שהדבר יאפשר לקרנות הזרות ליצור על ידי כך גרעין שליטה חדש בחברה.

לא מן הנמנע כי תמיכתם של המוסדיים הגדולים, תספיק להשגת הרוב הנדרש (75%) לאישור מתווה הסדר החוב החדש, לכשתערך אסיפת נושים בנושא. ממנורה נמסר בתגובה כי "טרם הוחלט אם נתמוך בהסדר החוב המוצע", וגם מהפניקס נמסר כי "טרם התקבלה החלטה בנושא".

ההצעה המשופרת של זיסר כוללת שלושה שינויים מינוריים כלפי מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה כ-2.5 מיליארד שקל: בעלי מניות ונושאי משרה, ביניהם זיסר עצמו, לא ייהנו מפטור מתביעות אישיות; החברה תנפיק סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 500 מיליון שקל (לעומת 400 מיליון שקל בהצעה הקודמת); והנושים הלא מבוטחים יקבלו 90% מהמניות - 4% יותר בהשוואה למתווה הקודם. מוטי זיסר, בעל השליטה הנוכחי, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה, כש-5% מהמניות ישארו בידיו. אופציות למניות נוספות יקבעו על ידי הדירקטוריון רק לאחר ביצוע הסדר החוב.

הערכת שווי חדשה

למרות התמיכה שלה זוכה המתווה החדש, נראה כי צפוי לו מכשול מהותי בהמשך, שכן המרת חוב בהיקף כה גדול למניות עשויה להביא למכירה מסיבית של מניות החברה על ידי קרנות של המוסדיים, שעל פי חוק אינן יכולות להחזיק בהן. ולכן נראה כי במוקדם או במאוחר, תאלץ רשות ני"ע להתערב בנושא.

במקביל, פרסמה אלביט הדמיה הערכת שווי נוספת לנכסיה, אותה ערכה פירמת היועצים פאהן קנה. מהערכה עולה כי השווי הנכסי של הקבוצה מגיע להיקף החוב הפיננסי שלה - 2.8-2.9 מיליארד שקל, כאשר פחות ממחציתו נובע משווי ההחזקה בחברה הבת - פלאזה סנטרס.

מחר צפויים החברה ובנק הפועלים להגיש את תגובותיהם לביהמ"ש המחוזי, בסוגיה של העמדת החוב של אלביט הדמיה (213 מיליון שקל), לפירעון מיידי בשל אי עמידתה בחוב וירידה בשווי הבטוחה. מניות זיסר באלביט משועבדות לבנק כנגד חוב פרטי של כ-1 מיליארד שקל.

עד כה התנהל התיק באולמו של השופט איתן אורנשטיין, אך עם חזרתה מחופשה של השופטת ורדה אלשיך היא צפויה להמשיך את הדיון בתיק, כאשר בפניה עומדת בקשתה של החברה לכנס אסיפות נושים בנוגע למתווה ההסדר המוצע.

ההסדר החדש
 ההסדר החדש