שינויים באופטיר הישראלית: מפטרת 20 עובדים

החברה שמספקת תוכנה לניהול תשתית מערכות המידע הארגוניות נמצאת בתהליך פיטורים של 20 מתוך 150 עובדי החברה ■ העברת המיקוד לכיוון השוק האמריקאי גרמה לירידה במספר המועסקים במרכז הפיתוח המקומי

שינויים בחברת אופטיר. ל"גלובס" נודע כי החברה, שמספקת תוכנה לניהול תשתית מערכות המידע הארגוניות, מפטרת בימים אלו 20 מעובדיה, מתוך כ-150 מועסקים בחברה. במשך השנה האחרונה עבר הדגש של החברה מיקוד לכיוון השוק האמריקני, ובהתאם ירד מספר המועסקים במרכז הפיתוח המקומי של החברה לכמחצית מהעובדים. כעת, עתידה הפעילות המקומית להצטמצם ב-10-20 עובדים נוספים.

אופטיר הוקמה בשנת 2005 ע"י האחים ישראל ואורי מזין ונחשבה במשך תקופה ארוכה לאחד הסטארט-אפים המבטיחים בישראל. החברה גייסה קרוב ל-120 מיליון דולר במשך השנים, מסדרה של משקיעים כולל הקרנות פיטנגו, כרמל, לייטספיד, מורגן סטנלי וסיסקו. את הגיוס האחרון ביצעה החברה לפני מספר שנים ויתכן והיא נמצאת כעת בסבב גיוס נוסף.

לפני כשנה מונה מארק תומפסון, שניהל את חברת CA לתקופה קצרה, למנכ"ל אופטיר במקום מזין, שהפך ליו"ר. המינוי של תומפסון, לצד מינויו של אנדי ווילד, גם הוא בכיר לשעבר ב-CA, לנשיא אופטיר, מיועדים לחזק את פעילות אופטיר בארה"ב. במקביל לשינויים הארגוניים, עברה אופטיר לפני כשנה שינוי אסטרטגי במסגרתו שינתה את קו המוצרים כך שיתמקד יותר ביישומים שמאפשרים ניתוח נתונים בהיקף גדול (Big Data) שמגיעים ממערכות המידע הארגוניות.

מאופטיר נמסר, כי "מאז הקמתה מתאימה החברה את מערך כח האדם לדרישות השוק ותחומי פעילותה הייחודיים, וכי איננה נוהגת להגיב על גידול או קיטון במספר עובדיה".