קרן ברוש קפיטל מנסה להשתלט על חברת הנדל"ן אדריאל

הקרן של אורי רובין ואמיר אפרתי מנסה להשתלט על החברה של גבי אדרי דרך הסדר חוב

עוד ניסיון להשתלטות על חברת נדל"ן, שנקלעה לקשיים באמצעות הסדר חוב: ל"גלובס" נודע, כי אורי רובין ואמיר אפרתי הציעו אמש באסיפת אג"ח א' של אדריאל, להזרים לחברה הון של כ-30 מיליון שקל, באמצעות קרן ברוש קפיטל, תמורת קבלת מלוא הון מניות החברה. ההצעה של ברוש מוגבלת בזמן, ובמקרה שתתקבל, הקרן של רובין ואפרתי תזרים את הכסף לחברה באופן מיידי.

הצעתה של ברוש מגיעה אחרי שבשבוע שעבר לא עמדה חברת הנדל"ן המניב בתשלום חוב של כ-19 מיליון שקל למחזיקי סדרה א'. נאמן הסדרה הוא משרד עו"ד קליר-בנימיני, ונציג המחזיקים הוא עופר גזית.

אדריאל עדכנה, כי תעביר בימים הקרובים 5 מיליון שקל על חשבון תשלום הקרן שנדרשה לשלם, בנוסף על 5 מיליון שקל שעליהם כבר דיווחה. לאדריאל, שבשליטת גבי אדרי, שתי סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-350 מיליון שקל, וכעת עומד על הפרק תשלום של כ-15 מיליון שקל למחזיקי סדרה ב', שמועדו בשבועות הקרובים. למחזיקי אג"ח ב' בטחונות הנחשבים טובים, שאותם הם יוכלו לממש במידת הצורך. לכן, למרות מצבה הפיננסי הלא פשוט של אדריאל והתשלום העומד בפתח, התשואה על הסדרה עומדת על פחות מ-6%.

"פועלים בחוסר תום לב"

מקורבים לחברה ציינו, כי "גם לאחר שהחברה הודיעה במפורש שתעמוד במלוא תשלום הקרן למחזיקי אג"ח א', יש מחזיקים שפועלים בחוסר תום לב ובניגוד עניינים מוחלט, אלא מאינטרסים זרים מערימים על החברה קשיים, שמטרתם להכשיל פעולות שהחברה ובעל השליטה נוקטים כדי לעמוד בהתחייבויות".

באדריאל הגיבו היום להצעה של ברוש והם דורשים ממנה "לחדול, לאלתר, מלבצע כל פעולה ו/או מהלך אשר יכשילו את פעולות החברה לפירעון התחייבויותיה".

עוד ציינו באדריאל כי "המציעה, אשר מציגה את עצמה כנושה הפועלת משיקולי נושים, שעיקרם הוא שהחברה תפרע את התשלומים למחזיקי האג"ח, בפועל עושה ככל שביכולתה על מנת להכשיל ולסכל כל מהלך הנדרש לשם פירעון התשלומים כאמור", וכי מהלכיה נעשים "מתוך כוונה, המוסתרת על ידה, להשתלט על החברה ועל נכסיה בנזיד עדשים".

בכל מקרה, לצורך השלמת ההשתלטות של קרן ברוש על אדריאל, תידרש גם הסכמתם של מחזיקי סדרה ב'.

רובין ואפרתי הקימו את קרן ברוש בתחילת השנה, ועוסקים באמצעותה באיתור הזדמנויות השקעה בשוק החוב הסחיר והלא סחיר. רובין כיהן בעבר כמנכ"ל אקסלנס חיתום וכמנכ"ל גיזה שוקי הון. אפרתי מגיע מתחום קרנות ההשקעה הפרטיות, והיה שותף בפעילות קרנות גידור בניו יורק ובקרן דרגון.

ההידרדרות העסקית באדריאל החלה לפני חודשים ספורים, עם ביטול עסקה למכירת חלק מנכסיה לקרן ריט 1 תמורת 173 מיליון שקל, בשל מחלוקת עם מחזיקי האג"ח. 126 מיליון שקל מתמורת העסקה אמורים היו לעבור למחזיקים, לצורך פירעון מוקדם ושחרור נכסים המושעבדים לטובתם.