אריסון מכרה מניות בנק הפועלים ב-250 מיליון שקל

המכירה בוצעה בעיקר למשקיעים זרים במחיר של 17.12 שקל למניה - דיסקאונט של 1.6% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה ■ אריסון מכרה מניות בנק הפועלים המוחזקות על-ידי מלח ולא באמצעות אריסון החזקות

שרי אריסון, מחזיקת גרעין השליטה בבנק הפועלים , מכרה הבוקר (ה') מניות בנק הפועלים בהיקף של 250 מיליון שקל לקבוצת משקיעים שיותר ממחציתם משקיעים זרים.

המכירה בוצעה לפי שער של 17.12 שקל למניה. אתמול סגרה המניה את המסחר בבורסה בשער של 17.4 שקל, כך שהמכירה בוצעה בדיסקאונט של 1.6% על מחיר השוק. בית ההשקעות אקסלנס ברוקראז' ביצע את ההפצה.

אם כן, אריסון מכרה היום כ-14.6 מיליון מניות הבנק המוחזקות ע"י מלח, ולא ע"י אריסון החזקות שם היא מחזיקה ב-267.5 מיליון מניות (20.3% מהון המניות של הבנק) בשווי של כ-4.65 מיליארד שקל. לאחר המכירה מחזיקה מלח ב-17.1 מיליון מניות בנה"פ, כלומר ב-1.28% ממניות הבנק (לעומת 2.41% לפני המכירה).

מניית בנק הפועלים נסחרת היום בבורסה לפי שווי של כמעט 23 מיליארד שקל.

גורמים המקורבים לנושא מסרו ל"גלובס" כי מכירת המניות נעשתה כחלק מתהליך של הקטנת המינוף בחברות ההשקעה של אריסון, תהליך שצפוי להימשך בעתיד.

דוברת קבוצת אריסון מסרה בתגובה: "אריסון השקעות, באמצעות חברת מלח הארץ, מכרה היום ב-250 מיליון שקל מניות בנק הפועלים. המניות שנמכרו הינן מניות 'חופשיות' שאינן חלק מגרעין השליטה בבנק. אריסון השקעות פועלת בשנים האחרונות לאופטימיזציה של מימון ולהקטנת היקף המימון בחברה. המהלך נעשה כחלק מניהול שוטף של תמהיל ההשקעות. מניות גרעין השליטה בבנק, המוחזקות באמצעות אריסון החזקות, הינן השקעה אסטרטגית ארוכת טווח של החברה".