ברקליס מעלה המלצתו למזרחי טפחות ומוריד לפועלים

לאחר השינויים בהנהלה של שני הבנקים, ברקליס מעלה את המלצתו למזרחי טפחות ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד הוא מעלה ל-47 שקל למניה ■ לעומת זאת, למניית בנק הפועלים מוריד ברקליס את המלצתו ל"תשואת שוק"

בשני בנקים הוכרז השבוע על שינויים בהנהלה: דירקטוריון מזרחי טפחות הודיע כי אלדד פרשר, ראש החטיבה הפיננסית ימונה למנכ"ל במקום אלי יונס; ובבנק הפועלים ראש החטיבה הפיננסית, רן עוז, יעזוב, ובמקומו ימונה ידין ענתבי, לשעבר המפקח על הביטוח ושוק ההון במשרד האוצר.

על רקע חילופי התפקידים בשני הבנקים, מעלים בברקליס המלצה למניית מזרחי טפחות ומורידים המלצה לפועלים . "חילופי התפקידים במזרחי יהיו חלקים, הן כלפי פנים והן כלפי המשקיעים", מעריך האנליסט גוז'ף וולף מברקליס, "הבנק ימשיך להציג תוצאות טובות מהשוק, בזכות החשיפה הגבוהה שלו למשכנתאות ולקמעונאות. כמו כן, למזרחי טפחות יש הזדמנות להתרחב ולנצל את האי-ודאות בשוק". ברקליס מעלה את המלצתו לבנק ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד הוא מעלה ל-47 שקל למניה - סכום הגבוה ב-27% לעומת מחיר המניה הנוכחי.

לעומת זאת, למניית בנק הפועלים מוריד ברקליס את המלצתו ל"תשואת שוק". "הבנק שומר על יציבות ברבעונים האחרונים בהכנסות וברווחים, למרות הלחצים השונים, וזאת הרבה בזכות תרומתה של ההנהלה הנוכחית", כותב וולף.

וולף מתייחס להחלפתו של עוז בענתבי ואומר: " רן עוז עוזב את הבנק בתקופה מאתגרת. למחליפו של עוז כישורים, אולם אי אפשר לשכוח שאין לו ניסיון עבודה בבנק גדול", הוא כותב. על רקע זה והעובדה שהמניה של הפועלים טיפסה בתקופה האחרונה, הוחלט בברקליס להוריד את ההמלצה לתשואת שוק.