גלובס בשיתוף בנק הפועלים מציגים: מדריך ליצואן המתחיל והוותיק

פרויקט GO GLOBAL של עיתון "גלובס" בשיתוף מומחי בנק הפועלים, יסייע ליצואנים חדשים המעוניינים להתחיל לייצא את מוצריהם לחו"ל או ליצואנים ותיקים הרוצים להרחיב את עסקיהם לחו"ל. בנוסף, היצואנים יקבלו עזרה בהכרה של מדינות היעד שאליהן הם רוצים לייצא, ויקבלו כלים להתמקצעות בייצוא אפקטיבי. מטרת הפרויקט היא להדגיש את חשיבות היצוא ואת תרומתו למשק הישראלי.

על מנת לייצא בצורה הטובה ביותר, ישנם מספר שלבים הכרחיים: היכרות עם מושגי היסוד ועם ארצות היעד, בחירת הארצות המתאימות, אפשרויות חדירה לשווקים הרלוונטיים, הכנת תוכנית עסקית ושיווקית, מימון פרויקטים ורכישות וגיוס הון בעולם.

הבעיה המרכזית היא שחברות רבות לא מצליחות בשיווק כיוון שלא פעלו בצורה הנכונה. פרויקט GO GLOBAL מיועד לסייע ליצואנים מתחילים וותיקים להגדיל את היצוא או להתרחב לארצות יעד נוספות.

בשבועות הקרובים נבקר בהודו ונחקור את השווקים ואת ענפי היצוא השונים: נבין כיצד ישראלים יכולים להשתלב בעסקים בסין; נכיר את השווקים החדשים בקוריאה, רוסיה, וייטנאם, קולומביה, פרו, אפריקה ועוד, ואת אלו המוכרים והחזקים באירופה וארה*ב. ויותר מכול - נכיר חברות שעשו את זה ויכולות לתרום מניסיונן העשיר.