לפיד: לאפשר למשקיעים להצביע באינטרנט באסיפות כלליות

רשות ני"ע הקימה מערכת הצבעות אינטרנטיות בהשקעה של 2.5 מיליון שקל, שנועדה לעודד בעלי מניות ומחזיקים בתעודות התחייבות מן הציבור לממש את זכויות ההצבעה שלהם באסיפות ועל ידי כך להביא להגברת מעורבותם בקבלת החלטות

שר האוצר יאיר לפיד הביא היום (א') לאישור ועדת השרים לענייניי חקיקה, טיוטת חוק שגיבשה רשות ניירות ערך ושאושרה על ידי שר האוצר, שעניינה מערכת הצבעות אינטרנטית שהוקמה על ידי רשות ניירות ערך בהשקעה של כ-2.5 מיליון שקל.

טיוטת החוק מציעה לכונן את התשתית המשפטית להקמתה ולפעילותה של מערכת ההצבעות האינטרנטית, שבאמצעותה יוכלו משקיעים בניירות ערך להצביע באסיפות שבהן הם זכאים להצביע, באמצעות האינטרנט.

מהלך זה נועד לעודד בעלי מניות ומחזיקים בתעודות התחייבות מן הציבור לממש את זכויות ההצבעה שלהם באסיפות ועל ידי כך להביא להגברת מעורבותם בקבלת החלטות.

לפי הודעת האוצר, שיעור השתתפות הציבור בקבלת ההחלטות בתאגידים המדווחים, ובחברות הציבוריות, נמוך. בין השאר, מסיבה שהליך ההצבעה מסורבל ובלתי נגיש.

המערכת שהוקמה נועדה להוסיף על האפשרויות העומדות כיום למחזיקים בניירות ערך להצביע באסיפות שבהן הם זכאים לכך (נוכחות פיסית באסיפות, הצבעה באמצעות מיופה כוח, מסירת כתב הצבעה למזמן האסיפה או שליחתו בדואר רשום).

מדובר בערוץ נוסף, נוח, זמין באופן רציף בכל שעות היממה וידידותי למשתמש. ערוץ זה לא מצריך קבלת אישור בעלות בנייר ערך מאת חבר הבורסה, שמהווה היום תנאי להשתתפות ולהצבעה באסיפה.

לדבר לפיד, "מדובר בשינוי גדול במסגרתו משקיעי מיעוט יוכלו להשפיע ביתר קלות על מה שקורה בחברות ציבוריות בהן הם משקיעים. צעד זה מקדם את שוק ההון הישראלי, את מעורבות המשקיעים וטובתם שנות דור ומציב את הבורסה הישראלית ואת היכולת לשתף משקיעים מהציבור במקום מוביל מבחינה עולמית".

יו"ר רשות ני"ע, שמואל האוזר: "מערכת ההצבעות שהוקמה תאפשר לראשונה לכל משקיע להצביע מכל מקום ובכל שעה באסיפות בחברות ציבוריות או בחברות אג"ח ויהווה פריצת דרך במעורבות הציבור בשוק ההון. הקמת מערכת ההצבעות האינטרנטית תחזק את כוחם של בעלי מניות המיעוט, לצד הגופים המוסדיים, להשפיע על ההחלטות המובאות לאישור האסיפות הכלליות, במיוחד בכל הנוגע לעסקאות עם בעלי שליטה".