מבני תעשיה מוכרת את בניין פריסקייל בהרצליה ב-200 מ' ש'

המכירה בוצעה לחברת אמקור והפניקס ■ בעקבות המכירה תרשום מבני תעשיה רווח של כ-5 מיליון שקל

חברת מבני תעשייה מקבוצת פישמן מכרה את מתחם המשרדים 'פריסקייל' בהרצליה ב-200 מיליון שקל. מדובר בשני מבנים הממוקמים בפינת הרחובות שנקר ואבא אבן בהרצליה פיתוח המשתרעים על שטח כ-17 אלף מ"ר מעל מרתפי חניה בשטח כ-20 אלף מ"ר נוספים. נכון להיום הבניינים מושכרים במלואם לחברת פריסקייל. רוכשי המתחם הם חברות אמקור וחברת הפניקס.

החברה דיווחה לבורסה כי היא צפוייה לרשום רווח של כ-5 מיליון שקל מהמכירה (ברוטו לפני הוצאות מכירה ולפני השפעות מס) מחברת מבני תעשייה נמסר היום כי דמי השכירות השנתיים עומדים על כ-15 מיליון שקל וכי חברת פריסקייל מחויבת להסכם שכירות עד מאי 2018. עוד ציינו במבני תעשייה כי בעקבות שינויים שבוצעו בחברה בשנים האחרונות, החברה משכירה חלק משטחי המבנה גם לשוכרי משנה.

על פי הדיווח של החברה לבורסה, במעמד חתימת ההסכם שילמו הרוכשים 19.2 מיליון שקל אליהם מצטרפים 800 אלף שקל שנגבו מהרוכשות כאשר רכשו האופציה לרכישת המבנים בחודש מרץ. סך של כ-40 מיליון שקל נוספים ישולם תוך כחודש מהחתימה ויתרת התמורה בסך של כ-140 מיליון שקל תשולם לא יאוחר מיום 16 לספטמבר 2013.

יש לציין שמתוך סכום התמורה הכולל, כ-123 מיליון שקל ישולמו לבנקים לצורך פירעון אשראי קיים אשר היה מובטח בנכס, כך שהתזרים הפנוי לחברה מהמכירה (לפני מס) צפוי לעמוד על כ-77 מיליון שקל. משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס ייצגו בעסקה את מבני תעשייה.

משה מורג מנכ"ל מבני תעשיה אמר היום: "מדובר בנדבך נוסף ביישום האסטרטגיה שהציבה לעצמה החברה, אשר בבסיסה שימת דגש על חיזוק תזרים המזומנים ושיפור ביחסי כיסוי החוב שלה, זאת, בין השאר על ידי מימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, בד בבד עם המשך ההשקעה בייזום נכסים מניבים חדשים".

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"