מחלוקת בין "תמר" לממשלה על הנחת צינור לאשקלון

הממשלה צפויה לחייב את היזמים להניח צינור נוסף, בנוסף לפתרון שהציעו היזמים להגדיל את קיבולת הצינור הנוכחי ■ גורמים הקשורים ליזמי "תמר" הזהירו כי המשק יסבול ממחסור בגז אם הממשלה תתעקש על החיבור בצינור

מחלוקת קשה בין בעלי קידוח "תמר" למשרד האנרגיה בעקבות הכוונה לחייב את היזמים להניח צינור נוסף מאסדת ההפקה של "תמר" לתחנת קבלה נוספת שתוקם באשקלון.

הממשלה צפויה לחייב את היזמים להניח צינור נוסף, בנוסף לפתרון שהציעו היזמים להגדיל את קיבולת הצינור הנוכחי. ל"גלובס" נודע, כי לנוסח החלטת הממשלה הוסף ברגע האחרון סעיף הקובע כי במקביל להנחת הצינור עד ל-31 בדצמבר 2016 יסיימו היזמים פרויקט להגדלת קיבולת הצינור הקיים עד ל-1 ביולי 2015.

גורמים הקשורים ליזמי "תמר" הזהירו כי המשק יסבול ממחסור בגז אם הממשלה תתעקש על החיבור בצינור, כי ליזמים אין כוונה לבצע את הפרויקטים במקביל.

טיוטת החלטת הממשלה בנושא יצוא הגז כללה בסעיף הראשון הנחייה ליזמים לחבר את מאגר תמר בחיבור יבשתי נוסף לאשקלון עד ל-31 בדצמבר 2016. מדובר בנושא שנוי במחלוקת בין היזמים לרשות הגז.

היזמים, נובל אנרג'י, קבוצת דלק, ישראמקו ודור גז, מתנגדים לחיבור בטענה כי הוא יקר מדי ואינו יעיל, משום שכמות הגז הנוספת לא תהיה גדולה בהרבה בשל מגבלות הולכת צינור הגז מהמאגר לפלטפורמה.

במקום חיבור הצינור הנוסף, שעלותו מוערכת בכ-250 עד 350 מיליון דולר מציעים היזמים פתרון של התקנת מדחסים על גבי הצינור הקיים ושימוש במאגר מארי-B של ים תטיס כמאגר אחסון תפעולי. לטענתם, מדובר בפתרון זול בהרבה וניתן לסיים את הפעלתו בפרק זמן קצר בהרבה כיון שאיננו מחייב קבלת אישורים של וועדות תכנון ובנייה.