הדולר טיפס ברקע מינוי פרנקל לנגיד; "עשוי להמשיך לעלות"

הדולר התחזק ל-3.63 שקלים; האירו ירד 0.63% ל-4.76 שקלים ■ המינוי של הפרופ' יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל עמד במוקד

המסחר בזירת המט"ח התנהל היום (ב') במגמה מעורבת עם התחזקות של הדולר, ומנגד היחלשות של האירו וזאת על רקע מינויו של הפרופ' יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל. הדולר התחזק ב-0.16% ושערו היציג נקבע על 3.634 שקלים. האירו לעומת זאת נחלש ב-0.63% ל-4.762 שקלים. בעולם, האירו שומר על יציבות מול הדולר ונסחר סביב שער של 1.31 דולר לאירו.

כאמור הנושא המרכזי להיום הינה מינויו של פרופ' יעקב פרנקל לתפקיד נגיד בנק ישראל. מדובר בקדנציה השנייה של פרנקל בתפקיד וזאת לאחר שכיהן בתפקיד זה בשנות ה-90. חתן פרס ישראל לכלכלה יחליף את סטנלי פישר שיסיים את תפקידו בסוף השבוע הנוכחי.

במחלקת המחקר של FXCM מעריכים כי המינוי של פרנקל לתפקיד תהיה לו השפעה מועטה יחסית על שוק המט"ח, כשרוב ההשפעה תהיה בשוק המניות. ב-FXCM טוענים כי המסחר בדולר ימשיך להיות מושפע מהאירועים בעולם, ובמיוחד על רקע ההודעה של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי בנוגע לעתידה של תוכנית התמריצים - ה-QE3.

"שבוע מסחר חדש נפתח בזירת המט"ח המקומית על רקע הידיעה המפתיעה כי יעקב פרנקל יהיה מחליפו של הנגיד היוצא סטנלי פישר. התגובה החיובית תורגש בעיקר בשוק המניות, ופחות בשוק המט"ח, שכרגע מושפע בעיקר מהמגמות בעולם", נכתב בסקירה של FXCM. "הדולר-שקל, שכבר היה על סף שבירה מטה לפני שבוע בלבד, זינק מעלה בחדות ואף נגע ב-3.65 שקל לדולר. מבחינה טכנית, זהו כעת מחסום ההתנגדות המשמעותי. פריצה מעל 3.65 תהווה אישור לכך שהמגמה כעת היא עולה ושהצמד בדרכו מעל לשיא של 3.719 שקל ולרמות מחיר גבוהות בהרבה. אזור התמיכה 3.61-3.62 אמור לבלום כל נסיגה לאחור".