לפיד על מינוי פרנקל: "זו קריאה למילואים"

שר האוצר בראיון לגלי צה"ל: "יהיה כאן יותר טוב עוד שנה וחצי" ■ "לא מבין את המוחים נגד יצוא הגז, לכל אחד מהאזרחים יגיעו אלפי שקלים מזה" ■ לפיד, אתה מאמין לרה"מ? "כן. אני מדבר איתו הרבה, והוא מתכוון למה שהוא אומר"

שר האוצר יאיר לפיד התראיין הבוקר לגלי צה"ל ודיבר בין השאר על מצב המשק, המינוי של יעקב פרנקל לנגיד והמו"מ עם הפלסטינים.

לפיד אמר כי "המשק נמצא במצב מורכב ולא פשוט. המינוי של פרנקל הוא נהדר, אין מחלוקת עליו. מדובר למעשה בקריאה למילואים עבור פרנקל, הוא יקבל כאן משכורת הרבה יותר נמוכה וזה לא פשוט עבורו".

- פרנקל הוא חלק מהשקפת העולם הקפיטליסטית שלכם.

"מגזר פרטי זה גם אדם פרטי שפותח חנות וגם 3 סטארט-אפיסטים שמקימים חברה. זה המיגזר שמושך את המשק קדימה, לא המיגזר הציבורי. יש בארץ אווירה אנטי-עסקית וזה לא טוב. צריך לדאוג למקומות עבודה".

"אני לא שותף לפופוליזם. אני תומך בזה שאנשים מעורבים. בעניין הגז אני לא מבין את המוחים, כי לכל אחד מהאזרחים יגיעו אלפי שקלים מזה. יוקר המחיה יירד. אני לא מבין למה רוצים לקבור את זה בים עוד 30 שנה. לא מבין את זה. וכן, אין מה לעשות, תשובה ונובל אנרג'י הם אלה שמצאו את הגז והם גם צריכים להרוויח ממנו".

- אלה שיוצאים להפגין הם אתה מלפני שנה.

"נכון. ולכן יש לי אליהם סימפטיה רבה".

- אמרת שבעוד שנה וחצי יהיה יותר טוב, על מה אתה מסתמך?

"בעיקר על מה שקורה בעולם לגבינו. חברות בינלאומיות רוצות להרחיב אופרציות שלהם, הכלכלה תשתפר וכולם יהנו מזה. יש במשק הישראלי מנועי צמיחה הכי חזקים בעולם".

- הבוקר שוב היה אירוע "תג מחיר".

"זה חרפה וכתם על מדינת ישראל. חייבים לטפל בתופעה".

בנוגע למגעים עם הפלסטינים אמר לפיד כי "אני אומר בכל ראיון שלא צריך לחלק את ירושלים, זה לא נתון למשא ומתן. וגם שצריך להקים מדינה פלסטינית, זה אינטרס של ישראל. המתנחלים הם אנשים טובים והפינוי שלהם יהיה טרגדיה גדולה. ישראל צריכה לחזור למשא ומתן. הטעות הקלאסית של השנים הקודמות הייתה שהישראלים הודיעו מראש על מה הם מוכנים לוותר".

- אתה מאמין שאפשר להגיע להסדר קבע?

"כן. ההיסטוריה מלמדת שאחד הדברים המזיקים ביותר הוא להכנס למו"מ ולאחר מכן לא קורה כלום. צריך להכנס למו"מ כדי לחתור לסיום".

- אתה מאמין לאמירות של ראש הממשלה?

"כן. אני מדבר איתו הרבה והוא מתכוון למה שהוא אומר. הוא לוקח סיכון בתוך מפלגתו".

- יש חלקים בקואליציה שממש לא תומכים בדיעותיך.

"לנפתלי בנט יש צורת התבטאות מסויימת ולא צריך להזדעזע מזה. נכון שאנחנו לא מסכימים על נושאי חוץ מסויימים".

- איך במשרד האוצר?

"זה מרתק ומאתגר. אני כאן כדי לעזור למעמד הביניים. יש תקופות בצריך להגיד לא. אנחנו מסדרים עכשיו בעייה. אני מאוד מרוצה איפה שאני נמצא".