כפי שנחשף ב"גלובס": טבע משיקה גרסה גנרית של ויאגרה באירופה

טבע הודיעה היום כי עם פקיעת הפטנט במדינות אירופה על התרופה של פייזר, היא תשיק גרסה משלה, Sildenafil ■ התרופה תשווק בגרמניה, איטליה, בריטניה, שוויץ, הולנד, אוסטריה, בלגיה, אירלנד ודנמרק

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", טבע הודיעה היום (ב') כי היא משיקה גרסה גנרית לתרופת הויאגרה של פייזר בבריטניה ובמדינות אירופיות נוספות. התרופה, המיועדת לטיפול באין אונות, היא אחת מהתרופות רבות המכר העולמיות. בשנת 2012 הכנסות פייזר ממנה הגיעו ליותר מ-2 מיליארד דולר, כאשר למעלה ממחצית מהסכום הגיע מארה"ב.

באנגליה ובמדינות נוספות פקע בסוף השבוע האחרון הפטנט שמגן על התרופה, ובהתאם תוכל טבע (לצד חברות גנריות אחרות) להשיק את הגרסה הגנרית שלה.

התרופה תשווק בגרמניה, איטליה, בריטניה, שוויץ, הולנד, אוסטריה, בלגיה, אירלנד ודנמרק. בספרד, קנדה ובמדינות נוספות כבר הושקה התרופה. בארה"ב טבע מנועה מלהשיק את הגרסה הגנרית שלה, על רקע פסיקת בית משפט שקבעה שהפטנט בארה"ב תקף עד שנת 2020.

דיפנקר בהאטצ'רג'י, נשיא ומנכ"ל תחום הגנריקה באירופה, בירך על ההשקה: "לטבע היסטוריה מפוארת של הבאת מוצרים גנריים איכותיים לשוק ביום פקיעת הפטנט, והצלחנו להשיק את Sildenafil מיד עם פקיעת הפטנט בכל השווקים המרכזיים באירופה. ההשקה של Sildenafil היום תביא אפשרויות בחירה לבתי המרקחת ותעזור להם לשרת את המטופלים ולהבטיח שירותי בריאות באיכות גבוהה ובמחיר שווה לכל כיס באירופה".