העליון דחה את בקשת BNP לקבל תשלומים מאי.די.בי

בתחילת השבוע הודיעה אי.די.בי כי החלה במהלך למכירת השליטה בכלל ביטוח

בית המשפט העליון החליט שלא להיעתר לבקשת רשות ערעור שהגישה אחד הנושים של קבוצת אי.די.בי, בנק BNP, על החלטה של שופט המחוזי איתן אורנשטיין לעכב ביצוע של תשלומים שאותם חייבת החברה לשלם.

בהחלטה נאמר כי "בדוח הרבעוני הראשון לשנת 2013... נכללה הערת 'עסק חי'. לטעמי, יש בנתון זה לבדו כדי להצדיק לכאורה את בחירתו של בית המשפט המחוזי לעכב את התשלומים לנושים אף למועד מאוחר יותר מהמועד שנתבקש, וזאת בשים לב גם לאמור בבקשה המקורית למתן סעד זמני: 'ולחלופי חלופין, בית המשפט הנכבד יתבקש ליתן כל סעד אחר שיראה כצודק ונכון בנסיבות העניין".

את הנאמנים למחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי פתוח מייצגים עורכי הדין איל רוזובסקי ואלי בורשטיין ממשרד צלרמאיר-פילוסוף-רוזובסקי-צפריר-טולידאנו ושות' ביחד עם עו"ד גיא גיסין ממשרד גיסין ושות'. בנק BNP (המבקש) יוצג בידי אילן שביט ממשרד חיים צדוק ושות'.

בתחילת השבוע הודיעה אי.די.בי כי החלה במהלך למכירת השליטה בכלל ביטוח , בדרך של מכרז. זאת, כפי הנראה, מתוך תקווה לנקוט מהלך שקוף יחסית שיבהיר לשופט כי נעשו כל המאמצים לקדם את העסקה במהירות הנדרשת.

בתוך כך, הגישה אי.די.בי פתוח לבית המשפט העליון בקשת ערעור על ההחלטה של אורנשטיין, שלטענתה "מהווה חקיקה שיפוטית המשנה סדרי בראשית ללא בסיס כלשהו", תוך שיבוטלו "כל הסעדים הזמניים שניתנו מכוחה".

לדברי החברה, "בהמשך לביצוע הליך מובנה למכירת אחזקות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח, החליטה החברה לקבל את המלצת עורכי הדין שלה ולהגיש בקשת רשות ערעור, כך שהמועד האחרון שקבע השופט למכירת כלל ביטוח יידחה בכחודשיים לאוקטובר הקרוב, כפי שנקב המומחה מטעם בית המשפט, תוך הארכת המועד להגשת בקשות להסדר לאחר מועד זה".

לדברי אי.די.בי, בית המשפט הורה על "שורה של מהלכים אופרטיביים, לכאורה זמניים ולמעשה בלתי הפיכים, שמעבר להיותם שגויים מהבחינה המשפטית, הרי שהם עלולים לגרור את החברה לסחרור משפטי וכלכלי ומציבים אותה תחת תנאים עסקיים בלתי אפשריים... עצם הותרת ההליכים על כנם בנסיבות העניין ולאור טיבם של הליכים אלה - מסב לחברה נזקים חמורים ובלתי הפיכים".