שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בשיעור של 0.3%

הדולר התחזק היום בשיעור של 0.3% ושערו היציג נקבע על 3.616 שקלים ■ האירו נחלש ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.712 שקלים

הדולר התחזק היום (ד') מול השקל בשיעור של 0.3% ושערו היציג נקבע בסיום המסחר בין הבנקים על 3.616 שקלים, בעוד האירו נחלש ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.712 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.307 דולרים.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "בניגוד למגמת ההתחזקות של הדולר בעולם, השקל מגלה עוצמה השבוע ומתחזק מול הדולר. לאחר התנועות החדות בשבוע שעבר, התנודתיות בשוק המט"ח העולמי שככה מעט השבוע, והמשקל במסחר בזירת המט"ח פנה לגורמים מקומיים יותר. קשה לומר בוודאות, אבל ייתכן כי התחזקות השקל קשורה למינויו של פרנקל, אשר סייע לחזק את האמון של השוק והמשקיעים הזרים במשק הישראלי".

"ייתכן כי הדבר גם קשור לעמדתו האמביוולנטית של הנגיד החדש באשר למדיניות ההתערבות שנקט פישר, מה שמדרבן את הספקולנטים לאתגר את הבנק. הטווח החשוב כעת הוא בין 3.60 ל-3.65. שבירה מתחת ל-3.60 צפויה להצניח את הצמד לשפל חדש מתחת ל-3.57, ואילו עלייה מעל 3.65 עשויה לסלול את הדרך לשיא חדש מעל 3.719 שקלים לדולר".

בעולם, השווקים עדיין מנסים לעכל את השלכות מדיניותו החדשה של הבנק הפדרלי. אמש דווקא ראינו יום חיובי בשווקים, וזאת בעקבות נתוני מקרו חיוביים בארצות הברית. התגובה החיובית לנתונים החיוביים אינה מובנת מאליה, מאחר שלא פעם ראינו את השוק דווקא מגיב בבהלה לנתונים חיוביים אשר מקרבים את קץ ה-QE. ואולם, הסיכונים עדיין מאוד גבוהים כרגע, וסימן להתייצבות יהיה כאשר נראה ירידה בתשואות בשוק האג"ח, אשר נמצאות כעת בשיא ומסכנות את כלכלת ארצות הברית ואת שיווי המשקל בשוק הפיננסי, מציינים ב-FXCM.

אתמול התפרסמו בארה"ב נתוני מאקרו טובים יחסית. הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש מאי רשמו עלייה מעל לצפי של 3.6% כשהצפי היה לעלייה של 3% לעומת עלייה של 3.5% בחודש אפריל. נתון הזמנות המוצרים, ללא מוצרים בתחום התחבורה הפתיע לטובה ורשם עלייה של 0.7% כשהצפי היה לירידה של 0.5% לאחר עלייה של 1.5% בחודש אפריל.

בשעה 16:00 התפרסמו שני מדדים בתחום שוק הדיור. המדד הראשון הינו מדד קייס שילר שבוחן את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות ביותר בארצות הברית. המדד של חודש אפריל הפתיע לטובה והציג עלייה שנתית של 12.1%, מעל צפי האנליסטים בשוק שעמד על עלייה של 10.5% וזאת לעומת עלייה של 10.9% בחודש מארס. באותה שעה התפרסם גם מדד מחירי הבתים של ה-FHFA לחודש אפריל שרשם עלייה של 0.7% כשבחודש מארס נרשמה עלייה של 1.3%.

ב-17:00 התפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש יוני, שהפתיע וזינק לרמה של 81.4 נקודות, שיא שלא נראה מאז ינואר 2008 והרבה מעל צפי האנליסטים שעמד על עלייה לרמה של 75.2. במקביל, פורסמו נתוני מכירות הבתים החדשים לחודש מאי, שזינקו לרמה של 476 אלף (שנתי) לעומת צפי לירידה לרמה של 462 אלף.