קרן נוי ואנלייט רוכשות חברת אנרגיה סולארית באיטליה

רוכשות את חברת סונן תמורת 53 מיליון שקל ■ צבר המתקנים שנמצא בצפון איטליה מבוסס על טכנולוגיה של מערכת עקיבה אחר קרני השמש ומייצר חשמל בהספק של כ-6.7 מגה וואט

אנלייט אנרגיה מקבוצת יורוקום וקרן נוי, יחד עם חברת אקונרג'י שבבעלות אייל פודהורצר ויואב שפירא, הודיעו היום (ד') על רכישת חברת סונן האיטלקית שמחזיקה בצבר מתקנים סולאריים פעילים לייצור אנרגיה סולארית.

צבר המתקנים שנמצא בצפון איטליה מבוסס על טכנולוגיה של מערכת עקיבה אחר קרני השמש ומייצר חשמל בהספק של כ-6.7 מגה וואט. היקף העסקה מוערך בכ-53 מיליון שקל. השלמת ההסכם כפופה להתקיימותם של מספר תנאים ואישורים שהמוכרים מחויבים להשיג וצפויה בשבועות הקרובים.

רכישת חברת סונן תתבצע באמצעות חברת מיזם שהוקמה לפרויקט שנמצאת באחזקה משותפת של אנלייט (51%) ושל קרן נוי (49%). לאחר השלמת העסקה, תחזיק חברת המיזם ב-75% מהון המניות של חברת סונן (חברת הפרויקט) והחברה הבת של אקונרג'י תחזיק ב-25% מחברת סונן.

עבור קרן נוי מדובר בהשקעה משמעותית ראשונה באירופה, שנולדה במסגרת הרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי יחד עם חברת אנלייט, וסלילת דרכה של הקרן לבחינת אפיקי השקעה נוספים מחוץ לגבולות ישראל בתחומי התשתיות והאנרגיה.

מנכ"ל אנלייט גלעד יעבץ אמר היום כי "מדובר באחת העסקאות החשובות שביצענו השנה שהשלמתה צפויה להניב לחברה הכנסות ברוטו בגובה של כ-395 מיליון שקל, שייפרסו על פני תקופה של 18 שנה".

מנהלי הקרן רן שלח וגיל-עד בושביץ ציינו כי "כעסקה ראשונה של הקרן מחוץ לישראל היא נבחרה בקפידה, מתוך מספר רב של הזדמנויות, לאור השילוב האופטימלי בין איכות השותפים ומבנה העסקה מבחינת פרופיל הסיכון/תשואה שלה. עסקה זו מהווה חלוץ לעסקאות נוספות בשיתוף פעולה עם אנלייט והקרן מאמינה כי איחוד הכוחות בין שני הגופים מהווה פלטפורמה מצוינת להמשך פיתוח".