אורסקן, בה שותף תשובה, מחפשת לבצע הנפקה בת"א

החברה לא פרסמה את סכום הגיוס, אך לפי הנפקות קודמות בתחום סביר כי תנסה לגייס 70-80 מיליון ש'

חברת האבחון אורסקן יכולה להיות חברת הביומד השנייה שתגיע לבורסה ב-2013. החברה כותבת בימים אלה תשקיף להנפקה ובוחרת חתמים, כאשר בין המתחרים נמצאים ברק קפיטל וכלל חיתום. כך נודע ל"גלובס".

עדיין לא ידוע מהו הסכום שהחברה מתכוונת לגייס ולפי איזה שווי, אך לפי ההנפקות האחרונות בתחום - נוירוניקס שבוטלה וקדימהסטם שנסגרה לאחר הפעלת התחייבות חיתום - ניתן להניח כי תוכל לגייס כמה עשרות מיליוני שקלים לפי שווי חברה של 70-80 מיליון שקל אחרי הכסף. אורסקן נמצאת כבר בשלב המכירות.

בין המשקיעים באורסקן נמצא יצחק תשובה, שהשקיע דרך חברת לויאל ווייט שבשליטתו, וכמה מן הדירקטורים בה מכהנים כדירקטורים בחברות מקבוצת דלק. אורסקאן פיתחה מכשיר ואלגוריתם למעקב אחרי שינויים גופניים באמצעות עיבוד תמונה. למשל בתחום סרטן העור ניתן להצטלם מעת לעת באמצעות המכשיר, והמערכת תתריע אם חל שינוי בנקודות החן שמחייב התייחסות מעמיקה.

המוצר הראשון של החברה מיועד למלנומה. בארה"ב שוק זה מוערך על ידי החברה ב-740 מיליון דולר בשנה, ויש שיפוי של 70 דולר לבדיקת צילום לאבחון המחלה. החברה מסבירה באתר שלה כי המוצרים הקיימים כיום בתחום הם יקרים, מורכבים ודורשים השקעה של 30 דקות מזמנו של הרופא, שכן הוא המכריע בעצמו, במו עיניו, אם חל שינוי בנקודות. לעומת זאת, במוצר של אורסקאן הבדיקה נעשית באופן אוטומטי, בזמן קצר יותר, ומתקבלת תמונה תלת-ממדית מלאה.

לחברה מוצרים נוספים על בסיס אותה הפלטפורמה הטכנולוגית, ובהם מוצר לצילום תלת-ממדי של פנים שמיועד לקבלת החלטות ולהדגמת תוצאות בטיפולי פנים.

אורסקן

שנת הקמה: 2010

תחום פעילות: צילום תלת-ממדי לצורכי אבחון רפואי

מייסדים: יריב עוז ועינת קדרון

מנכ"ל: יריב עוז

משקיעים: יצחק תשובה ומשקיעים פרטיים

שלב בפעילות: מכירות