מחזיקי האג"ח רוצים לקחת מידי דנקנר את אי.די.בי פתוח

נציגות האג"ח של אחזקות לא מתרשמת מההבטחה ל"השקעות משמעותיות"

מספר החזיתות שבהן צריך נוחי דנקנר, בעל השליטה בקונצרן אי.די.בי, להתמודד לקראת הדיון הקרוב בעניינו בבית המשפט, בעוד שבועיים, הולך וגדל: נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות, אשר נמצאת למעשה בחדלות פירעון לאחר שמדצמבר אשתקד אינה פורעת את תשלומי החוב למחזיקי האג"ח, החליטו אמש לנסות ולהשתלט בעצמם על הנכס המרכזי של החברה - החברה הבת אי.די.בי פתוח.

בהמשך, יזומנו אסיפות בהן יתבקשו מחזיקי האג"ח של האחזקות (חוב של כ-1.8 מיליארד שקל) לאשר את המהלך, שאינו עומד לטענתם בסתירה ל"מתווה הנציגויות" של אחזקות ושל אי.די.בי פתוח שנחתם בחודש שעבר (לצורך להשתלטות משותפת על הקונצרן).

נציגות האג"ח באחזקות, הכוללת את יואב ערמוני (קרן הפנסיה גילעד) עוזי דנינו (אקסלנס) ויוני שר (הראל), החליטה כי לאור הסיכוי הנמוך לכניסת משקיע חיצוני לאי.די.בי פתוח, עדיף למחזיקי האג"ח להשתלט על החברה הבת. מהלך כזה יוכל לפתוח את הדלת עבור משקיעים פוטנציאליים שכיום לטענת המחזיקים - מעדיפים להימנע מהשקעה בחברה כל עוד דנקנר עומד בראשה.

על פי החלטת השופט המחוזי איתן אורנשטיין, עד ה-7 ביולי יוכלו הנושים (מחזיקי אג"ח ובנקים) והחברה להגיש לביהמ"ש הצעות להסדר חוב. אתמול תקף המשקיף החיצוני שמינה ביהמ"ש לאי.די.בי, חגי אולמן, את התנהלות החברה בתקופה האחרונה. אולמן שלח מכתב לדנקנר ולשותפו אדוארדו אלשטיין, ובו הלין כי "לא חלה התקדמות מספקת, ואף לא קרובה לכך, לקידומו של הסדר ראוי באי.די.בי אחזקות, או פתרון מוסכם באי.די.בי פתוח".

דנקנר הגיב במכתב ארוך לטענות אולמן, ובין היתר כתב: "בשנה האחרונה עושה הנהלת אי.די.בי לילות כימים כדי לקדם ולבצע מהלכים עסקיים משמעותיים, שיביאו לייצוב הקבוצה ולחיזוק איתנותה התזרימית. מדובר במהלכים עסקיים מורכבים, רחבי היקף ועתירי רגולציה, הדורשים חיסיון עסקי מרבי עד להבשלתם, ומצריכים מיומנויות מקצועיות ועסקיות גבוהות מצד טובי אנשי המקצוע בתחומי ניהול עסקים, מימון, פיננסים ומשפט.

"היה ברור לכל שגיוס משקיע לאי.די.בי אינו יכול להתבצע באמצעות פרסום מודעת 'דרושים' בעיתון. מאז סוף אפריל קיימתי אישית 46 פגישות עם 12 משקיעים פוטנציאליים, העשויים להיות מעוניינים בהשקעה הונית באי.די.בי פתוח. אני סבור, ברמת ודאות גבוהה, כי השקעות משמעותיות יבוצעו בחברה בתקופה הקרובה".