ראש מחלקת תאגידים ברשות ני"ע פורשת מתפקידה

בתקופתה של עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, מחלקת תאגידים עסקה בהגברת האכיפה בתחום הממשל התאגידי ועסקאות בעלי שליטה, והייתה שותפה פעילה לייזום ויישום הרפורמות הגדולות בתחום זה

מנהלת מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, הודיעה היום (א') על כוונתה לסיים את תפקידה, וזאת לאחר 3.5 שנים בתפקיד ו-11 שנים ברשות. מועד פרישתה טרם נקבע.

גוטמן-עמירה החלה עבודתה ברשות ניירות ערך בשנת 2002. במהלך עבודתה ברשות שימשה בתפקיד היועצת המשפטית במחלקה, ובהמשך כמשנה למנהל המחלקה. בתחילת 2010 מונתה למנהלת המחלקה, המונה היום כ-50 עורכי דין ורואי חשבון.

"אני פורשת בסיפוק רב מתפקידי לאחר 11 שנים של עשייה ברשות", מסרה גוטמן-עמירה בהודעת הרשות. "ניתנה לי הזכות להיות חלק מרשות מקצועית, ערכית ומובילה, ולקחת חלק בשמירה על ציבור המשקיעים בתקופה מאתגרת במיוחד, נוכח משבר הנזילות בשוק ההון והצורך לפתח כלים להתמודדות מחזיקי אגרות החוב והחברות בתחום הסדרי החוב. אני מודה על האתגרים המקצועיים הרבים שנקרו בדרכי ועל ההזדמנות שניתנה לי לקדם פתרונות יחודיים לסוגיות תקדימיות, ולפעול למען מטרות ציבוריות שאני מאמינה בהן בגיבוי יושבי הראש איתם עבדתי וביחד עם עובדי המחלקה שלי, ומשוכנעת כי הם ימשיכו להגן במסירות, במקצועיות ובהצלחה על ציבור המשקיעים בשוק ההון".

בתקופתה של גוטמן-עמירה מחלקת תאגידים עסקה בהגברת האכיפה בתחום הממשל התאגידי ועסקאות בעלי שליטה, והייתה שותפה פעילה לייזום ויישום הרפורמות הגדולות בתחום זה לרבות תיקונים 16 ו-17 לחוק החברות שהביאו להגברת עצמאות הדירקטוריון, לשינוי מנגנון אישור עסקאות בעלי השליטה ולקביעת כללי ממשל תאגידי בחברות אג"ח. לאחרונה השלימה המחלקה יוזמה להגברת השקיפות בנושא, באמצעות שאלון ממשל תאגידי.

המחלקה בראשותה הייתה שותפה להכנת רפורמות להגנה על זכויותיהם של מחזיקי אגרות החוב על רקע תופעת הסדרי החוב. המחלקה נתנה דגש בפעילותה לבחינת "העסק החי" בתאגידים המדווחים, והייתה גם שותפה לתיקוני חקיקה שהגבירו את אחריותם וסמכותם של הנאמנים לאגרות חוב ואת זכויות מחזיקי אגרות החוב. במישור הגילוי, גוטמן-עמירה הייתה שותפה בכירה בהובלת פרויקט של שיפור וקיצור הדוחות, הכולל הסדרה של גילוי ענפי בתחומים משמעותיים ובהם הגז והנפט, הנדל"ן המניב והביומד.