"אם לא יחול משהו בלתי צפוי, השוק ימשיך להתקדם"

רן קבין, הבעלים והמנכ"ל של קבין בית השקעות: "שוק המניות בארה"ב, למרות הסיכונים, נראה כעת המקום הנכון ביותר להיות בו במשוואת הסיכוי-סיכון"

שוקי המניות בארה"ב ביצעו בשבועות האחרונים תיקון למטה, לאחר העליות החדות של 5 החודשים הראשונים של 2013. השאלה הגדולה היא, כמובן, לאחר הולכים מכאן והלאה? האם הירידות יימשכו בשבועות הקרובים או אפילו בחודשים הקרובים או שהמגמה העולה תתחדש?

בראיון עם "גלובס" אומר רן קבין, הבעלים והמנכ"ל של קבין בית השקעות, אומר כי "המוקד כיום הוא ארצות הברית. זה שוק אידיאלי כי הוא במצב של יציאה ממשבר ושם לדעתי אפשר להרוויח בטווח הבינוני בהשקעה במניות. מן הסתם בשוק האג"ח מאוד קשה להרוויח היום בין השאר בגלל אי הוודאות הקשורה לפד. אפשר להגיד שהמגמה בשוק האג"ח היא עולמית כך שהאלטרנטיבה הסולידית היא פחות כדאית כרגע כך שההעדפה צריכה להיות לכיוון המניות. אם הריבית תעלה מכיוון שהמשק האמריקאי משתפר אז זה בסך הכל יהיה טוב למניות".

- יצאו לאחרונה נתוני מאקרו מעורבים ואולי זה טוב למניות.

"יש קיזוז מסוים. השאלה היא מה התנועה המובילה ומהי תנועת הנגד. בסך הכל למניות טוב שהכלכלה תתאושש. ההתערבות של הפד ואיך שהדברים נעשים זה במטרה לאפשר את המשך התאוששות הכלכלה וזה טוב למניה. צריך לזכור שאין ממש אלטרנטיבות אחרות".

- סקטורים מועדפים?

"מי שעוד יהנה מעליית הריביות זה סקטור הבנקים. ככל שעקום הריביות הופך לתלול יותר אז המרווח של הבנקים גדל וזה משפיע בצורה מאוד משמעותית על רווחי הבנקים ולכן הבנקים הגדולים יהנו מזה מאוד. וולס פארגו הוא בנק מאוד יעיל עם תיק אשראי טוב, אחת המניות המועדפות עלינו".

"גם ג'י פי מורגן הוא בנק איכותי מאד ושמרני וצפוי ליהנות מאותו תהליך. וולס פארגו וג'יי.פי מורגן לא בהכרח ישיגו את הביצועים הטובים ביותר מכל הבנקים, אך במשוואת הסיכוי - סיכון, להערכתנו הם אטרקטיביים יותר. גם הבנקים הגדולים האחרים, צפויים ליהנות מהתהליך".

"בכלל אנחנו עובדים על פי השיטה של באפט. וורן באפט ידוע כמי שרוכש חברות על סמך מגוון פרמטרים, שהעיקריים בהם: עסקים פשוטים וקלים להבנה, שקל לצפות את עתידם, עסקים שהוכיחו בעבר צמיחה עקבית בהכנסות וברווחים, תשואה נאה להון, הנהלה טובה וחפיר רחב, שמגן על העסק מפני מתחרים. אנחנו משתדלים להקפיד על העקרונות הללו באיתור מניות טובות להשקעה", אומר קבין.

"מניה נוספת שאנחנו אוהבים היא רוס סטורס , רשת דיסקאונט של חנויות ביגוד, אשר מונה למעלה מ- 1,100 חנויות. ניתן למצוא שם החל מן המותגים המוכרים והידועים ועד מוצרי ביגוד ואקססוריז מוכרים פחות. כמעט הכל במחירים זולים במיוחד ובהנחות גדולות שמגיעות לפעמים ל-60% ויותר. ההכנסות של רוס סטורס צמחו ב-10 השנים האחרונות בהדרגה מ- 3.92 מיליארד לכ- 9.72 מיליארד דולר והרווח למניה טיפס מ-73 סנט ל- 3.53 דולר למניה. מדובר בחברה נפלאה שממשיכה לצמוח הן על ידי פתיחת חנויות חדשות והן על ידי הגדלת המכירות מחנויות זהות על ידי הרחבת מגוון המוצרים. המניה נסחרת במחיר סביר - מכפיל של כ-15 על הרווח הצפוי לשנה הבאה".

- איזה סיכונים אתה רואה בשוק?

"עליית ריבית למשל. אם האג"חים ייפלו בקצב מהיר מדי זה יהיה בעייתי. סיכון נוסף יכול להגיע מחוץ לארה"ב, כמו סין שנמצאת בהאטה בקצב הצמיחה. לגבי אירופה - המשקיעים כבר התרגלו כך שאירופה משפיעה בשוליים יחסית. אבל אם קונים מניות של חברות טובות אפשר להרוויח בטווח הבינוני והארוך וגם בטווח הקצר".

"שוק המניות בארה"ב, למרות הסיכונים, נראה כעת המקום הנכון ביותר להיות בו במשוואת הסיכוי-סיכון. כדי לייצר ערך אמיתי בהשקעות לאורך זמן, חשוב לבחור בעסקים נהדרים, שימשיכו לצמוח ולהתרחב במשך שנים רבות. הפער בין גודל העסק ויכולת ייצור המזומנים שלו במועד שקנינו אותו לבין גודלו ויכולת ייצור המזומנים שלו בעוד מספר שנים, הוא הערך שנוצר לנו המשקיעים (בתנאי שבעת הרכישה לא שילמנו מחיר מופקע). השקעה בסוג כזה של עסקים, משמשת גם הגנה יעילה בטווח הארוך מפני תרחישים של משבר. נכון שבמשבר כללי כמעט כל המניות יורדות, אבל מי שמחזיק במניות של חברות נפלאות, יוכל לישון טוב יותר ובסופו של דבר ייצא מן המשבר מחוזק".

- אז איפה יהיו המדדים בסוף השנה?

"אני לא רוצה להתנבא אבל בסך הכל המגמה לדעתי תמשיך להיות חיובית. אם לא יחול משהו בלתי צפוי השוק ימשיך להתקדם, בעיקר בגלל שמחירי המניות לא יקרים, גם אם הקצב יהיה איטי יותר מהחצי הראשון של השנה".

*** רן קבין הינו מנכל קבין השקעות, העוסק בניהול השקעות והוא עשוי להחזיק בני"ע המוזכרים בכתבה זו. אין לראות במאמר זה משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או הצעה לרכישת יחידות הקרן ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואין לראות במידע ייעוץ ואין הוא מהווה תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עשוייםלהחזיק את הניירות המוזכרים לעיל.