בליץ הביומד נמשך: כן פייט קיבלה פטנט - ומזנקת מעל 10%

כן פייט קיבלה את אישור משרד הפטנטים האמריקאי לפטנט ■ מדיגוס קיבלה הזמנה ראשונה בארה"ב לאספקת מערכות SRS ■ נסווקס, אפוסנס, אייסקיור ו-BSP הן בין החברות שדיווחו לאחרונה על התפתחות חיובית בעסקיהן

בליץ הביומד בבורסה בתל אביב, שמאפיין את המסחר בימים האחרונים, נמשך גם הבוקר (ג') ברקע הודעות של כן פייט ומדיגוס - הודעות שמזניקות את מניות החברות.

כן פייט דיווחה כי קיבלה את אישור משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי, ה-USPTO, לפטנט לתרופת ה-CF602. לפי ההודעה של כן פייט, אישור הפטנט בארה"ב מרחיב ומחזק את הקניין הרוחני שלה ומאפשר לה להמשיך ולפתח את תרופת ה-CF602 למצבים של הפרעות בתפקוד המיני וכניסה להתוויה בעלת פוטנציאל שוק המוערך על ידי כן פייט, ובהתבסס על מחקרים שונים, בכ-3 מיליארד דולר.

מנכ"לית כן פייט פנינה פישמן ציינה כי "קבלת אישור הפטנט בארה"ב יתמוך בהמשך הרחבת היצע התרופות הגדול של כן פייט ועשוי להכשיר את הקרקע לקראת כניסת כן פייט לפיתוח דור חדש של תרופות. להערכתנו, ולאחר שבחנו את המידע הקליני שנאסף במסגרת הניסויים הקליניים, לתרופת ה-CF602 פוטנציאל להוות מענה טיפולי לשיפור התפקוד המיני".

מדיגוס הודיעה כי קיבלה הזמנה ראשונה בארה"ב לאספקת מערכות SRS פרי פיתוחה. הלקוח הינו המרכז הרפואי New York Presbyterian Hospital שליד אוניברסיטת קולומביה בעיר ניו יורק, ומערכות ה-SRS מיועדות לביצוע פרוצדורות לטיפול אנדוסקופי במחלת ה- GERD (החזר קיבתי-ושטי).

מנכ"ל מדיגוס אלעזר זוננשיין מסר כי "אנו שמחים על קבלת הזמנה מסחרית ראשונה בארה"ב, המהווה חדירה ראשונית לשוק האמריקאי. לחברה אישור FDA לשיווק המערכות בארה"ב, ואנו רואים בשוק האמריקאי, אשר עפ"י מחקרי שוק היקפו מוערך בכ-9 מיליארד דולר, שוק אסטרטגי מרכזי בפעילות החברה בעל פוטנציאל רב עבורנו".