עובדי צים לנושים: "אל תשליכו אותנו למעגל האבטלה"

מוסיפים איום: "במידה ותצביעו נגד הצעת צים....אנו נראה בצעד זה פגיעה שלכם באמון העובדים, ששמו את כל כספי חסכונותיהם אצלכם"‏

עובדי חברת הספנות צים, שבשליטת החברה לישראל , שלחו הבוקר (ג') מכתב לנציגות מחזיקי האג"ח של החברה, במטרה לשכנעם להצביע בעד אישור דחיית העמדת בטוחה לטובתם בשווי של כ-25 מיליון דולר, הצבעה אשר אמורה להיערך ביום חמישי הקרוב.

"אנו, כ-1,000 העובדים הישראלים של חברת צים פונים אליכם בבקשה שלא להטביע את צים", נכתב במכתב, עליו חתום יו"ר מועצת העובדים, אבי שטרית. המכתב נשלח למוסדיים המרכיבים את נציגות האג"ח: חברות הביטוח הראל, מגדל וקרן הפנסיה עמיתים.

חברת הספנות, שהיקף חובותיה עומד על כ-3 מיליארד דולר, נמצאת בימים אלה בעיצומו של הסדר חוב נוסף מול הבנקים המלווים ומחזיקי האג"ח. באם יבחרו האחרונים שלא לקבל את בקשת החברה, עשוי הדבר להביא למימוש זכותם לפירעון מיידי של החוב כלפיהם (כ-376 מיליון דולר), ואף לפירוקה של חברת הספנות.

"כמי שמייצגים ציבור של חוסכים ומבקשים להיות נאמנים להם, אנו קוראים לכם שלא לשפוך את התינוק עם המים ולהשליך אותנו למעגל האבטלה, אם תסכימו לדחות את קבלת הבטוחות, תראו בנו שותפים נאמנים להבראת החברה".

יתרה מכך, שטרית אף רומז כי הצבעה כנגד הדחייה עלולה להתברר כ"חרב פיפיות" למוסדיים מחזיקי האג"ח: "חשוב לציין כי קרנות הפנסיה וכספי הפיצויים של עובדי החברה מנוהלות אצלכם. במידה ותצביעו נגד הצעת צים... אנו נראה בצעד זה פגיעה שלכם באמון העובדים, ששמו את כל כספי חסכונותיהם אצלכם".

במכתב מציין שטרית כי הבנקים, הנושים העיקריים של החברה, הסכימו לדחות תשלומי חוב של החברה, בין היתר בעקבות הסכמה אליה הגיעו עם הנהלת החברה בכל הנוגע לתנאי העובדים וצעדי התייעלות שחסכו לחברה לטענתו כ-50 מיליון שקל בהסכמתם לוויתורים רחבים ב-3 השנים האחרונות.

המוסדיים אישרו את שכרו של אלשטיין

זאת ועוד, אמש אישרו הגופים המוסדיים, בעלי מניות המיעוט בחברה לישראל, שבשליטת עידן עופר, את הארכת כהונתו של היו"ר אמיר אלשטיין עד סוף השנה הנוכחית, זאת בהתאם להסכם העסקתו הנוכחי ממנו נגזרת עלות שכר שנתית של כ-4.9 מיליון שקל.

הסיבה לאישור הייתה המלצת חברת הייעוץ למוסדיים - אנטרופי שסברה כי יש להיענות לבקשת החברה, לפיה יש לתת לה ארכת זמן נוספת להשלמת גיבוש מדיניות התגמול החדשה כפי שהוכתבה לפי תיקון 20 לחוק החברות. המלצתה זו של אנטרופי מהווה לא פחות "מפליק פלאק" לקו הקשוח אותו הובילה רק לפני יותר מחצי שנה, זאת בעקבות מחטפי השכר שבוצעו בחברה לישראל, במסגרתם אושר ערב כניסת התיקון לתוקף, שכרו של ניר גלעד, מנכ"ל החברה, שגזר לו עלות שכר שנתית של כ-16 מיליון שקל.