הדולר היציג התחזק; "הזרים מעדיפים לנקוט בזהירות"

הדולר היציג התחזק בכ-0.6% לרמה של 3.65 שקלים והאירו נקבע בעלייה של כ-0.1% ל-4.73 שקלים ■ בעולם נסחר האירו ברמה של 1.297 דולרים לאחר שאתמול רשם הדולר התחזקות משמעותית

הדולר היציג התחזק בכ-0.6% לרמה של 3.65 שקלים והאירו נקבע בעלייה של כ-0.1% ל-4.73 שקלים, במהלך יום המסחר (ד') בשוק המט"ח. בעולם נסחר האירו ברמה של 1.297 דולרים לאחר שאתמול רשם הדולר התחזקות משמעותית.

בורסות אסיה נסחרו היום בירידות שערים לראשונה מזה 6 ימים על רקע ירידה במחירי המתכות שמעיקה על מניות חברות המשאבים, וכמו כן בשל פרסום נתון מקרו שלילי בסין שהעיד על האטה בצמיחת סקטור השירותים במדינה. בסין דווח היום כי מדד ה-PMI ירד ל-53.9 נקודות בחודש יוני מ-54.3 נקודות במאי. מדד מעל 50 נק' מצביע על המשך צמיחה בסקטור השירותים. גם באירופה רושמים מדדי המניות ירידות חדות.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "בהמשך להתפטרות אמש של שר החוץ הפורטוגלי, מרמזת על הקושי בפניו ניצבות מדינות כפורטוגל, ספרד, איטליה ויוון ביישום מדיניות הצנע המיועדת בעיקר להביא לצמצום הגירעון התקציבי. על רקע אי היציבות בפורטוגל ונסיקת פער הריביות באג"ח בין גרמניה לפורטוגל ל-6%, ניתן לצפות כי בעתיד הקרוב האירו לשוב ולנוע בתחום שערים רחב, תוך נטייה להיחלשות. להערכתנו, לאירו פוטנציאל לשוב ולהיחלש אל מתחת לרמה של 1.28 דולר לאירו".

"על רקע ההסלמה במצרים והתרחבות היקף האירועים והנפגעים משקיעים זרים מעדיפים לנקוט משנה זהירות ולצמצם את החשיפה במדינות האזור, דבר הבא לידי ביטוי בביקוש למט"ח גם בזירה המקומית. השקל ממשיך לנוע בשלב הנוכחי בתחום התנועה של השבועות האחרונים 3.58-3.66 שקלים, כאשר פיחות מחודש אל עבר רמת 3.7 שקלים ויותר צפוי לפגוש היצעי מט"ח משמעותיים מצד יצואנים הממתינים לרמות שערים נוחות להמרת מטבעות", הסביר עוד מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר התחזק משמעותית ביממה האחרונה מול המטבעות המרכזיים בעולם, וזאת על רקע החששות בשוק מפני התערערות היציבות במצרים. בכל אימת שמתערערת היציבות הגיאו-פוליטית במזרח התיכון, השוק העולמי מגיב בחשש מפני פגיעה בסחר הנפט והביקוש לדולר, המהווה נכס בטוח יותר, מיד מזנק."

ועם זאת, "למרות חוזקו של הדולר בעולם, הדולר-שקל נסחר במנותק מהמגמה העולמית בדולר וממשיך לדשדש במקום. התנועה הזו ממחישה שוב את הסטטוס קוו בשוק המקומי, כאשר המשקיעים והספקולנטים ממתינים לכניסתו לתפקיד של הנגיד החדש פרנקל. למרות שמינויו של פרנקל התקבל בתחילה באופן חיובי בשוק, מאז החלו לעלות שאלות האם הוא אכן המינוי הנכון לתפקיד והאם יצליח להיכנס לנעליו הגדולות של פישר. בעיקר ישנו חשש שהנגיד יאמץ מדיניות מוניטרית נוקשה מדי, אשר תכביד על המשק במצבו הנוכחי ואולי תחריף את ההאטה".

כמו כן, מציינים ב-FXCM כי "לא ברור האם פרנקל יפעל לבלימת התיסוף בשקל במטרה להגן על היצואנים. לפיכך, ייתכן כי יש לראות את חוזקו היחסי של השקל בימים האחרונים כמבטא מידה של הבעת אי אמון בנגיד החדש. מבחינה טכנית אין כל שינוי במצבו של הדולר-שקל. הוא נסחר כרגע ללא כיוון מובהק באזור האמצע של הטווח שבין 3.60 ל-3.65. השוק כרגע נמנע מפריצה לכאן או לכאן. על פי תמונת המצב הטכנית, הסבירות הגבוהה יותר היא לפריצה כלפי מעלה, מעל 3.65 שקלים ולעבר השיא ב-3.719. התחזקותו של הדולר בעולם תתרום לכך".