זה לא נגמר: שמן מנסה לגייס היום עוד 30 מיליון שקל

מטרת הגיוס הינה להשלים את מקורותיה הכספיים של שמן להמשך קידוח אקספלורציה למטרות נפט וגז "ים 3", שמתבצע בימים אלה כ-16 ק"מ מול חופי אשדוד, ושאמור להגיע למטרת הנפט במהלך השבועות הקרובים

חברת שמן נפט וגז שוב יוצאת להנפקה במטרה לגייס כספים. החברה פרסמה היום הצעת מדף לגיוס של כ-30 מיליון שקל, באמצעות הנפקה של מניות ואופציות.

מטרת הגיוס הינה להשלים את מקורותיה הכספיים של שמן להמשך קידוח אקספלורציה למטרות נפט וגז "ים 3", שמתבצע בימים אלה כ-16 ק"מ מול חופי אשדוד, ושאמור להגיע למטרת הנפט במהלך השבועות הקרובים.

במסגרת ההנפקה יונפקו 40 אלף יחידות, כאשר כל יחידה תהיה מורכבת מ-1000 מניות ו- 700 כתבי אופציות סדרה 3. מחיר היחידה הינו 760 שקל. שמן נסחרת היום בבורסה לפי שווי של כ-321 מיליון שקל.

הגשת הזמנות ליחידות המוצעות לציבור במסגרת המכרז תחל היום בשעה 15:00 ותסתיים בשעה 16:30.

בתחילת השבוע הודיעה שמן כי חברות הביטוח הודיעו לה כי הן מוכנות לשלם לה כפיצוי בסך של כ-10.8 מיליון דולר, בעקבות הנזק שנגרם לחברה בשל התקלה בקידוח "ים 3" עליה היא הכריזה בחודש אפריל. זאת, חרף העובדה כי עלות התקלה לחברה נאמדת בכ-22 מיליון דולר. לפני התקלה תקציב קידוח "ים 3" עמד על 116 מיליון דולר ללא מבחני ההפקה, ואחריה הוא עלה ל-138 מיליון דולר.

באמצע החודש שעבר חודש הקידוח ב"ים 3" לאחר שהופסק באמצע חודש אפריל בשל תקלה. זאת, לאחר שהחברה ביצעה עבודות להרחבת הפיר והצליחה להתגבר על בעיית הלחצים הגבוהים שגרמו לעצירת הקידוח.